Hihi, om han bara visste!
Min blivande är för underbar ibland. För ca 5-6 veckor sedan satte vi och skrev ner namn och nummer till personer som är tilltänkta till en eventuell svensexa/möhippa. Utan att han vet det så skickade jag iväg hans lista till vår toastmaster (han håller i det då man m2b inte har någon marsalk) för nästan 3 veckor sedan. Så tidigare i veckan sa han att vi var tvungna att överföra denna listan till datorn (jag hade skrivit i ett anteckningsblock tidigare). Han satt och letade fram massa nummer till killarna, både mobiler, hemnummer och jobbnummer. jag satt där brevid honom och skrattade gott inombords. Helt plötsligt blev han tveksam om några av killarna, där ibland två av mina kusiner. Men jag tänkte bara att han kan ändra sig bäst han vill, allt är nästan packat och klart. Datum är spikat liksom aktiviteter. Jag sprang på min svåger för ett par dagar sedan (jag var själv vid det tillfället), och han sa att detta datumet är det datumet som alla kunde på. Jag tycker det hade varit jättekul om det nu är så att alla kan komma, för trots att vi känner alla så känner de ju inte varandra.
Vi träffade vår toastmaster idag för att kolla lite inför festen, men det var svårt att få tillfälle att prata med honom själv. Min m2b är extremt nyfiken, så tack och lov har vi hållt den mesta kontakten via mail.
Men nu i och med att han helt plötsligt skulle lägga över listan i dator, bliv jag lite misstänksam. Är det kanske så att min tärna har hört av sig och begärt listan? Jag hoppas det, då det hade varit väldigt kul om det blev något.
Vad jag ville med detta inlägget vet jag inte riktigt, ville bara skriva av mig lite. Kan ju inte prata med någon här omkring, då svärmor har extremt svårt att hålla hemligheter. kan ju prata med mamma, men då får det bli över telefon, då hon bor i grannstaden.
Har ni alla lyckats hålla hemligheten med svensexa/möhippa? Hur gör man för att få personen att garanterat vara hemma? Min m2b är extremt rastlös, så han går alltid upp tidigt på morgonen och måste alltid greja med något. I värsta fall få väl jag försöka boka upp oss på något, men att i verkligheten är det så att jag ser till att han är hemma när han skall.
Detta skall bli jätteroligt, att se hans min och när han inser hur länge jag har vetat om det! ;0)
Ha en trevlig fortsatt helg!