• eowyn1

Var kan man köpa Eowyns klänning?

Hej hej. Snälla, jag har letat som en tok överallt efter Eowyns vita klänning från Sagan om ringen men jag hittar den inte. Jag hittar mest Arwens klänningar. Snälla är det någon som vet var man får tag i Eowyns vita klänning. Det behöver inte vara i Sverige, det mesta finns väl i USA. Snälla!!!

• Svar på tråden Var kan man köpa Eowyns klänning?
  • lilja

Har du ngn bild?

* 21 juli 2012 *
  • Krila

Fixa bra bilder och gå till en duktig sömmerska som kan sy den åt dig?

• augustesen

Jag var utklädd till Eowyn och ville absolut ha den vita klänningen så min söta mamma sydde den till mig.

Vi hittade ett mönster vi utgick ifrån, en klassisk klänning med långa armar och lätt v-ringning, sen freestylade hon lite med fodret i ärmarna, band runt ärmar, hals och nederkanten på klänningen.
    Blev SÅ SNYGG och var inte alls svårt att sy den enligt mamma, visst hon är duktig på att sy men inte professionell.

Google "Eowyn dress " så hittade jag MASSOR av sidor med info, instruktioner och butiker (dyyyrt).

Mönster : www.ebay.com/itm/Medieval-dress-PATTERN-Eowyn-Arwen-LOTR-SCA-Prom-Gown-McCalls-4491-L-XL-14-16-20-/390400134994&hash=item5ae5a94f52

Klänning: www.fashionsintime.com/html/eowyn_wedding.html

Antar du menar denna..

• Chicita

Det finns replikor på E-bay, men dom är riktigt dåliga faktiskt och dom kostar ändå massor med pengar.

Jag skulle satsat på att få den uppsydd. Använd ett tyg som är relativt matt yta. Originalklänningen är sydd i ett tunnt ylle. Men det kan bli väldigt varmt, så jag rekommenderar något annat med tungt fall.

Min brudklänning är lite inspirerad av den klänningen och Arwens "Dying Frock".
    Och eftersom jag är lite kontrollfreak på vissa grejor så sydde jag den naturligtvis själv. Då hade jag ingen att skylla på om den inte blev som jag önskat Flört 

Svar på tråden Var kan man köpa Eowyns klänning?