• augustesen

Schalins Bahamas White 0,74 ct

Hej!

Undrar om någon har Schalins Bahamas White 0,74 ct som förlovningsring eller vigselring?

Vart köpte ni den och hur mycket kostade den?

Har hittat den för 23-24.000:- i både butik och online men måste ju finnas billigare någonstans..
    Några tips?

Bilder uppskattas :)

• Svar på tråden Schalins Bahamas White 0,74 ct
  • Erin

Hej!

Jag har Schalins Bahamas ringen som förlovningsring.
    Beror på var i landet du bor?  Jag bor i sthlm..

Mvh / Erin

• augustesen

Tycker du om den? Bor i Kalmar men kommer från Sthlm så åker upp då och då :) Vart köpte ni den och vad fick ni ge?

• augustesen
    moonias skrev 2012-03-26 07:07:02 följande:
    Kolla vigselbutiken.se. Det är det stället där jag hittat schalins ringar som billigast.
    Jag mailade dom för att se hur mycket den kostade där, hoppas på ett bra pris!

Tack för ditt tips :)
  • augustesen

Vigselbutiken sålde dem för 17.050:- så det är bästa priset hittills :)

Någon som hittat den billigare någonstans?

• moonias

Tror inte du hittar den billigare :). Har själv letat runt o sprungit i butiker efter schalins men inte hittat bättre än vigselbutiken :).

• Emma84

Jag ska ha den oxå - fast i rött guld dock!

• Pernillaaa

Alternativet skulle kunna vara att gå till en riktig smed, ingen som sitter på typ Guldfynd och be denna att göra en likadan ring? :)

Jag hittade ringen jag ville ha hos en kedja men gick och beställde den hos den lokala smeden, till halva priset :)

• Tveket

Hur hittar man en billig smed? Har gått och tokförälskat mig i denna modell:

http://www.77diamonds.com/trilogy_rings.html

Jag vill nog ha kanske 0,4 carat på mittstenen och hyffsat bra kvalité på den men då drar ju priset iväg en del också. Går det att göra en kopia på denna nånstans till ett bättre pris vore det ju kanon men vill ju heller inte tumma på kvalitén. Hur vet man att det är en bra smed och att det de gör håller? Bor föresten i stockholm så om nån har nåt tips tas det tacksamt emot. =)

• Pernillaaa

Försök söka på "privata" smedar :).

Såna som har egna verkstäder. Min smed vet jag gör beställningar och skickar också.

Smycket.se - Bli inte avskräckt från den kassa hemsidan. Han är både trevlig och duktig, förstod precis hur jag ville ha det och jag blev jättenöjd.

Tveket skrev 2012-03-27 08:07:16 följande:
    Hur hittar man en billig smed? Har gått och tokförälskat mig i denna modell:

www.77diamonds.com/trilogy_rings.html

Jag vill nog ha kanske 0,4 carat på mittstenen och hyffsat bra kvalité på den men då drar ju priset iväg en del också. Går det att göra en kopia på denna nånstans till ett bättre pris vore det ju kanon men vill ju heller inte tumma på kvalitén. Hur vet man att det är en bra smed och att det de gör håller? Bor föresten i stockholm så om nån har nåt tips tas det tacksamt emot. =)
  • Guanaca

Guld! I kista har halva priset på Schalins (som jag även skrivit i en tråd) Men vet ej om de har just den ringen eller om deras rabatt endast gällde när man köper par. Ring dem och fråga! Kolla om de verkar vara seriösa också

• Jan753
    augustesen skrev 2012-03-25 17:12:55 följande:
    Hej!

Undrar om någon har Schalins Bahamas White 0,74 ct som förlovningsring eller vigselring?

Vart köpte ni den och hur mycket kostade den?

Har hittat den för 23-24.000:- i både butik och online men måste ju finnas billigare någonstans..
    Några tips?

Bilder uppskattas :)

Anderssons guld 17800:-
Svar på tråden Schalins Bahamas White 0,74 ct