• Emmma

Den eviga vinfrågan? Hjälp!

Usch jag är helt snurrig av kolla på allt vin då jag inte är någon större vindrickare.

Vi ska åka till Tyskland och handla alkohol

Maten vi ska ha är

Förrätt
    Västerbottenpaj

Buffe
    Potatisgratäng
    Kycklingspett
    Rökt skinka
    Rostbiff
    Sallad
    Bröd

Som rött vin hade jag tänkt Mauro Primitivo och vitt Chill Out Verandas Chardonnay, är jag helt ute och cyklar?
    Sen har jag en till fundering om Mauro, för när jag går in på Systembolagets hemsida så ser inte flaskan likadan ut som den gör på Calles hemsida men det står samma namn? Är det samma eller två olika?

• Svar på tråden Den eviga vinfrågan? Hjälp!
  • Nina555

Hej Jag är inte så duktig på vin heller men tror du ska ta något du tycker om istället för billigt. Vi köpte i tyskland men vi minns inte vad vi köpte 10 år sen.

• Nina555

Förresten så sks du ha buffe,köp box och en låda som finns på gallerix som ser ut som en bok och höm vinet i. Finns även på elgiganten lite dyrare boxhållare som ett ägg,håller kylan med tror jag!!

• frejjan

Vi köpte både rött och vitt av chill out. Fått det rekommenderat av flera och vi betala 10,7 euro för en 3 liters box :)

• frejjan

Det röda vinet är den lila boxen och sen har vi tänkt göra egna etiketter och sätta på flaskor som vi sen tappar upp vinet i :)

• Emmma

Tack så mycket för era svar. Vi ska köpa BIB sen ska jag få tomma vinflaskor från en restaurang som
    vi ska göra egna etiketter till.

Men jag tar gärna emot fler kommentarer för varken jag eller min blivande dricker rött så där vet vi ingenting.
    Men har hört att Mauro ska vara ett gott vin tilll ett bra pris?

• Två ska bli tre

Nu dricker inte jag heller rött vin men min blivande gör det och han är ganska så duktig på olika viner.
    Han tycker att Mauro är ett jättegott och väldigt prisvärt vin.
    Själv har jag testat Mauro vitt vin och det tycker jag är väldigt gott.

• Två ska bli tre

Vi har förresten också märkt att boxarna ser olika ut men båda är lika goda, vare sig ni köper i Tyskland eller på systemet :)

• Nina555

Jag tycker Gosa eller Gato Negro är gott!! Kul med egna ettiketter!!

• Josefin521
    Emmma skrev 2012-03-27 11:20:13 följande:
    Tack så mycket för era svar. Vi ska köpa BIB sen ska jag få tomma vinflaskor från en restaurang som
    vi ska göra egna etiketter till.

Men jag tar gärna emot fler kommentarer för varken jag eller min blivande dricker rött så där vet vi ingenting.
    Men har hört att Mauro ska vara ett gott vin tilll ett bra pris?
    Tänk på att skriva på etiketterna alt i menyn vad det är för vin och vilken druva. Mauro är ett helt OK vin som kan passa jättebra till den maten du bjuder på.
Svar på tråden Den eviga vinfrågan? Hjälp!