• Guanaca

50% på Schalins, nåt lurt? (Guld! i Kista)

Var just inne på Guld i Kista och såg att de hade 50% rabatt på priset på Schalins ringar. Två st raka ganska breda guldringar (modellens nr är 705 tror jag) kostade ca 17000 med skulle få betala ca 8500 alltså! Jag blev såklart misstänksam och undrade vad det var för lurt med det! Frågade och killen sa att det var för att de köper in eget guld och skickar det till Schalins för tillverkning, . Hgg därför kan de sälja billigare. Får de göra så undrar jag, jag menar vad tycker Schalins om att de säljer deras märke till halva priset? Var kommer guldet ifrån? Syrien? Det skulle vara en chans för oss att få råd med guld. Men, är lite misstänksam mot denna butik. Sambon köpte en gång ett silverarmband till mig där och det gick sönder. De lagade det visserligen utan knussel men det känns inte som det är bra kvalitet på det armbandet. Killen i butiken idag verkade kunnig och serviceinriktad. Han kastade en blick på min förlovningsring och kommenterade modellens och bredden exakt rätt. Någon som köpt ringar hos dem? (hittade en tråd om butiken men den var två år gammal!) (om det står konstiga ord eller felaktigheter så beror det så att jag skriver på mobilen!) ;)

• Svar på tråden 50% på Schalins, nåt lurt? (Guld! i Kista)
  • Green

Tror inte att det är något lurt!
    Dom köper inte ringarna av Schalins (eller andra märken) utan de köper mönstret/modellen och har egna tillverkare.
    Jag har själv tittat på en ring för 5800:-. Gick över till guldsmeden rakt över gången (köpcentrum) dom hade samma ring för 5100:- Den tillverkas till mig med eget guld för strax under 3000:-
    Frågade just om den stora prisskillnaden mellan de två butikerna och då sa hon att de hade olika tillverkare bla.

• lamickis

en guldbutik i tyresö centrum som också heter guld har också 50%...
    skulle vara kul o jämföra! vet du vad himla skulle kosta där??

• Guanaca

Kollade just på Schalins hemsida och Guld! i Kista står listad som återförsäljare så då måste det väl vara ok!

Dock vägrar sambon att köpa där, eftersom han känner sig lurad av armbandet som är ganska kass kvalité Rynkar på näsan

Det lutar åt att det blir titanringar istället.

• KHM

Jag skulle vsra försiktig, vi köpte Schalin-ringar där och de försökte byta ut min sambos ring till en de tillverkat i sin egen butik. De ljög och var oseriösa, och mitt tips är att kolla stämplarna om ni köper ringar där.

• soffia

Man skickar aldrig eget guld till schalins för tillverkning. Man skickar guld som delbetalning möjligtvis, men aldrig för tillverkning.

TS sen bara undrar jag, vad spelar det för roll vart guldet kommer ifrån? bara undrar eftersom min pappa nämligen är syrian och har en juvelarbutik. Menar du att det guldet skulle vara sämre än något annat guld? Skulle du inte vilja handla där om ägaren var syrian och risken fans att guldet skulle komma från syrien?

• Guanaca

KHM, precis det jag misstänkte. Är väldigt misstänksam då Vi blev lurade en gång tidigare i en annan butik (inga stämplar, ringen var helt förstörd efter att de försökt ändra storleken etc)) Men som tur var fick vi pengarna tillbaka. Det var en liten privat butik.

• Guanaca

KHM, precis det jag misstänkte. Är väldigt misstänksam då Vi blev lurade en gång tidigare i en annan butik (inga stämplar, ringen var helt förstörd efter att de försökt ändra storleken etc)) Men som tur var fick vi pengarna tillbaka. Det var en liten privat butik.

Svar på tråden 50% på Schalins, nåt lurt? (Guld! i Kista)