• misslane

Vad för mat dagen efter

Vi kommer inte ha någon fest på bröllpet utan beräknar avsluta vid 18-19 tiden. 
    Somliga har ju rest en bit för att komma på bröllopet.
    För de som vill komma tänkte vi bjuda på mat och mingel dagen efter.

Problemet är att vi inte vill ha någon avancerad mat som måste lagas i förväg.
    Jag har fastnat vid taccos, sådär lagom kul. 
    Tips på mat att bjuda på? 

• Svar på tråden Vad för mat dagen efter
  • jennie13

Pajer av olika smaker kanske? Lätt att göra i förväg och frysa in, enkelt att slänga ihop en grönsallad samma dag som tillbehör. Någon/några kalla såser eller bara köpa dressing på flaska som ett annat tillbehör.

• Bewi

Brunch brukar ju vara ganska vanligt det tänkte vi köra på dagen efter :)

• ClaraH

Jag skulle också säga pajer eller pizzaslicar, båda går att frysa, men då behöver ni nog också göra sallader som tillbehör och det ska ju görs samma dag för att vara bra. Alternativt gott bröd (köpa från ett bageri samma dag) kex+ ostar, salami, lufttorkad skinka, lite tapas på konserv: oliver, grillade tomater i olja, kronartskockor, fikonmarmelad. Allt går att skaffa innan och är trevligare än tacos.

Annars skulle jag föreslå After Noon Tea med snittar scones och kakbuffé. Kakor mm kan ju enkelt frysas, men det är ju svårade med snittar och scones, men någon skulle kanske kunna hjälpa er med det samma dag?

Länk till After Noon Tea http://salstamm.blogspot.se/search/label/After%20Noon%20Tea

• misslane

Paj har varit på tapeten lite, men det är just det att det ska lagas innan. Kankse att det går. 

Tapas lät inte helt fel. Det kankse vi kan fundera och skissa vidare på. 

Svar på tråden Vad för mat dagen efter