• December

Jag tror att jag skiter i det här nu.

Kort och gott. Blir tagen för givet. Min sk m2b kan inte ens vara trevlig i telefon längre. Ringer jag så är han alltid upptagen, om han så äter en macka. Han säger att han ska ringa upp men det "glömmer han bort". Går vi någonstans tillsammans eller ska umgås så tar han alla samtal och kan t om gå iväg för att prata ifred, vem som än ringer.
    Han snäser mot mig, han kritiserar mig dagligen. ifrågasätter varför jag inte tränar oftare, städar mer, påstår att jag kommer att "bli ett jävla fetto" om jag inte tar hand om mig mer.
    Till saken hör att jag gör ALLT hemma, med hans barn, med mitt barn och är den som ta mig fan ser till att han ens går upp i tid. Jag har t om fått lära mig hur han måste bli väckt, blir det fel så får han utbrott. Men det är JAG som är galen enligt honom.
    Nu har jag planerat bröllopet, bokat kyrka, tårta och är den drivande i detta avseende med. Och han säger ändå att jag aldrig gör något.

Seriöst, jag kommer att tappa förståndet snart. Vi älskar varandra och har det jättebra när det inte är som jag skrivit. Känns som om jag befinner mig någonstans i ett mellanläge mellan himmel och helvete exakt hela tiden.
    Så för första gången idag så känner jag att jag nog vill bryta förlovningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 13:13
    Nu har det gått ca 1 vecka efter att jag skrivit tråden. Och först igår blev allting plötsligt "bra". Nu får jag höra att jag är bäst i världen, det ställs upp på saker, det skrattas och det är lättsamt. Först nu reflekterar jag över att det kan bero på en psykisk sjukdom. Eller snarare sagt, jag är nog övertygad. Kommer att föra dagbok över det växlande beteendet.

• Svar på tråden Jag tror att jag skiter i det här nu.
  • MrsT2011

Blir ledsen när jag läser hur han behandlar dig, det är helt uppenbart att han inte respekterar dig.

Mitt råd är att du slår näven i bordet och kräver att han skärper sig. Parterapi bör fungera i ert fall, eftersom  du skriver att ni fortfarande har det bra tillsammans i perioder. Men då måste du sluta ta skit från honom!

Om du kräver förändring och inget sker inom en viss tid, kanske sex månader eller ett år, då tycker jag att du ska lämna honom. Det är inte kärlek att bete sig mot sin respektive på det sätt som han gör.

Skjut upp bröllopet och ge relationen en chans, men tappa inte bort dig själv.

Kram och lycka till!

• December
    MrsT2011 skrev 2012-03-27 17:09:27 följande:
    Blir ledsen när jag läser hur han behandlar dig, det är helt uppenbart att han inte respekterar dig.

Mitt råd är att du slår näven i bordet och kräver att han skärper sig. Parterapi bör fungera i ert fall, eftersom  du skriver att ni fortfarande har det bra tillsammans i perioder. Men då måste du sluta ta skit från honom!

Om du kräver förändring och inget sker inom en viss tid, kanske sex månader eller ett år, då tycker jag att du ska lämna honom. Det är inte kärlek att bete sig mot sin respektive på det sätt som han gör.

Skjut upp bröllopet och ge relationen en chans, men tappa inte bort dig själv.

Kram och lycka till!
    Har ju påtalat det flera gånger, men då går han bara till attack. Att kräva respekt är verkligen någonting som inte verkar fungera för honom, men det ligger nog på mig. Han är som han är. Väldigt domderande, dominant och bestämd. Jag själv är också dominant men jag håller på och kompromissar ihjäl mig känns det som. Om vi bråkar så måste jag be om ursäkt först. Annars gör han inte det. Även om det är han som startat något och har varit grov i munnen. Ska göra ett försök med att prata med honom men han vill aldrig lyssna. Det händer att han mitt under min mening bara reser sig och stänger dörren. Är väldigt frustrerad.

Kram
  • agjzut

Det måste ju finnas en snledning till att han uppför sig som han gör om det inte är ett vanligt beteende, så försök prata med honom och kom fram till vad problemet är.

För jag tycker att man absolut inte ska behöva leva med en som trycker ned en!

• December
    agjzut skrev 2012-03-27 17:19:22 följande:
    Det måste ju finnas en snledning till att han uppför sig som han gör om det inte är ett vanligt beteende, så försök prata med honom och kom fram till vad problemet är.

För jag tycker att man absolut inte ska behöva leva med en som trycker ned en!
    Det är ett av hans karaktärsdrag kan man säga. I vissa perioder är det mycket bättre och ibland är det ohållbart, som nu. Hade han inte haft sina uppåt-tider så hade jag aldrig friat. Men ja, din mening att "trycka ned en" stämmer väldigt bra.
  • FruNovember

Men usch, fy så tråkigt! Jag vet hur det är att älska någon hopplöst mycket, även då föremålet för ens kärlek inte gör en lycklig.. Jag hoppas innerligt att du finner styrka till att göra det som du kommer fram till är bäst, vad det än blir! Ibland måste man stanna och kämpa, stånga sig blodig tusen gånger om, för känslor är starkare än allt! Om jag var du nu så skulle jag nog sluta planera bröllop.. Och inte säga något förrän han själv tog upp något bröllopsrelaterat.. Responsen; "Va? Bröllop? Nej, de planerna lade jag ner i mars.. Vi kanske kan göra det i framtiden.. Eventuellt"

• Tezzisen

Det låter verkligen inte som någon rolig situation...min tanke blev direkt att bröllopsplanerna kanske borde ta en paus?? Även fast du älskar han så verkar han ha nått problem för iaf min värld så beeter man sig inte så mot någon och allra minst mot den man älskar och ska gifta sig med...

• sigbritt

Tycker nog att du skall tänka efter en gång till. Vill du ha en man som inte respekterar dig och beter sig som ett riktigt svin?

Blir riktigt arg när jag läser ditt inlägg. Har själv varit gift med en man med liknande beteende och det resulterade i att jag utplånade mig själv, lämnade honom efter 14 år som gifta. I dag planerar jag mitt bröllop med den mest fantastiska mannen i mitt liv, så mycket kärlek, omtanke, respekt och harmoni.

Gift dig bara om du verkligen känner att det är helt rätt, är du tveksam så skjut på bröllopet.

Kram och lycka till vad du än väljer att göra.

• Hullda

Först och främst tycker jag synd om dig och för det andra blir jag arg på honom! Som någon skrev tidigare bör du helt klart reda ut varför han beter sig så, INNAN ni gifter er.  Fråga dig själv om du kan fortsätta ert liv tillsammans som gifta om han inte ändrar sitt beteende. Samtidigt undrar jag lite om han har psykiska problem? Om humöret går upp och ner, som jag förstår, kan det faktiskt bero på någon sjukdom och inte bero på att han enbart njuter av att vara en idiot mot dig.
    Men först och främst råder jag dig att reda ut ert förhållande FÖRE bröllopet.
    Kram och lycka till.

• Jenny 03

TROR?? När blir en människa så lite värd att en ren skit får behandla en precis hur som? Jag blir så arg att blodet kokar.. Ibland ser jag inlägg i detta forum som berättar hur illa dom blir behandlade av sina blivande meeeen det är ju så bra när "han" är på bra humör. Får känslan starkt att vissa verkar mer intresserade av att bli gift och få vara "prinsessa"för en dag än att man har ett praktarsle i soffan varje kväll.. Säger nu inte att du tänker så men jag får rysningar. Skulle aldrig komma på tanken att spendera en timme med en sån man ännu mindre planera en framtid. Stå upp och sluta nöj er.. Passar inte skorna så prova kartongerna!! Min åsikt, mitt tycke, ditt val..

• 120509

Instämmer med föregående, jag blir också upprörd! Och jag tycker som många före mig: Tänk efter ordentligt innan bröllopet! Vad vill du egentligen ha för liv själv framöver? Tappa inte bort dig själv!!
    Se till att reda ut vad detta står för, tillsammans med honom, dra med honom till rådgivning. Så där kan ni inte ha det om ni ska leva tillsammans, och det kanske t o m blir värre medåren, tänk på det!
    Oavsett hur du gör, så Lycka till! /Kram Britt 

Svar på tråden Jag tror att jag skiter i det här nu.