Jag tror att jag skiter i det här nu.
Jag håller med många här, så ska du inte behöva ha det! men jag vill också lägga ett till perspektiv på det - ni är två i det. han ska inte ta dig för givet, och du har belyst det genom att prata med honom. Men du har också vant honom vid det och slutar inte med att skämma bort honom, alltså accepterar du det också.
Min sambo är lite liknande när han är på jobbet och jag säger kort och gott - nej jag vill inte prata när du jobbar (eller äter macka eller vad det nu är) och lägger på. Han får stå med luren i handen och han har slutat göra annat när vi pratar. På samma sätt - vänta inte när han pratar i telefonen vid olämpliga tillfällen - du ska inte påverrkas av det.
Nu vet jag inte hur det ser ut med om ni båda arbetar, om du är föräldraledig eller så, men jag hade varit lite barnslig... Sagt att" nu har jag bokat in mig på träningspass varje tisdag och torsdag kl 18, så då måste du vara hemma, fixa mat och ta hand om barnen. du har ju sagt att jag behöver ta hand om mej själv, så jag vill ha din stöttning.
vad man sen gör på de två timmarna är en annan sak, men då måste han hjälpa till mer och ser att det inte är en dans på rosor...