• Anonym (Förväntansfull!)

Sista kartan!

Någon mer än jag som har slutat med ppillerna inför bröllop, o bebisverkstad?

Jag har tagit min sista pilla, vi gifter oss i sommar och fram tills bröllopet kör vi andra metoder för att sen starta den berömda verkstaden!

Såå spännande, så skönt att slippa pillerna efter många år! Jag bara längtar efter att få bli äkta maka och en liten kula på magen! Men jag njuter även av vägen till detta!!

Hur går det för er?

• Svar på tråden Sista kartan!
  • 120509

Ett stort lycka till! Från en som redan har fyra, och vet att det kan dröja innan det "tar". Smart att skippa pillren från nu! Måste kännas lyxigt inspirerande! /Kram Britt
    PS Passa på att gå på bio i år, sedan dröjer det! DS 

• Anonym (Längtar!)

Min p-stav åker ut nu i april och så blir det väl kondom fram till juni när bröllopet står. Sen är det grönt ljus för bebisverkstad! =)

• Anonym (Förväntansfull!)

bröllopSigtuna men då har du verkligen bevisat att det går trots att det kan ta tid! Ja det känns lyxigt inspirerande, bra utryckt! Jag är ju tyvärr sån att jag nästan planerar sönder allt... på gott o ont! ;) O enl min planering ska jag bli gravid på första äl efter bröllopet.. haha inser ju själv hur naivt det är.. naturen har ju sin gång!

"längtar" åh spännande då får vi hoppas vi båda har en liten om ett år! SPÄNNANDE!!!

• Anonym (Längtar!)

"Förväntansfull", här har du en till som planerar allting i minsta detalj. Saker är supergenomtänkta och ofta nerskrivna haha. Måste erkänna att jag så gott som planerat bebisrummet i huvudet och sitter och slösurfar på diverse babyshopsidor och kollar på allt från barnvagnar till snuttefiltar. Måste måste måste försöka fylla hjärnan med något annat snart så den inte exploderar haha!

• Anonym

Japp, här är en till som har nedräkning inför att få sluta med p-piller. Har precis börjat med en karta, har sedan 2 kartor till att avverka. Till hösten blir det bebisverkstad :) Jag planerar också alldeles för mycket i förväg. Sen i nästa stund så får jag för mig att jag inte ens kan bli gravid för det är ju inte självklart. Jobbigt, är förbaskat påfrestande. Kan bara tänka mig hur det kommer att vara när man väl slutat skydda sig. Kommer ju leta gravidsymtom :)

• sofiasmamma

Vår lilla tjej kommer att vara ung. ett år när vi gifter oss och efter bröllopet i sommar ska vi försöka skaffa syskon till henne, så jag är också förväntansfull!! Längtar efter att vänta barn igen, även om det inte kommer bli likadant som när man väntar sitt första barn.

Mitt hetaste tips: Njut allt ni kan! Sluta jobba tidigare/gå ner i tid om ni har möjlighet, även om ni inte har besvär. Jag var ledig en månad innan och jobbade 75-80% två månader innan det. Så lyxigt och skönt, jag var lika trött i slutet som i början. :)

Spännande!! :)

Svar på tråden Sista kartan!