• FrökenFrö

Kan ni hjälpa mig med lite extra inspiration

Hej! Jag vet att det finns många här inne med en massa bra idéer. Tänkte att ni kanske vill hjälpa mig hitta lite bra inspiration till vår dukning. Här är några bilder som jag har hittat. Jag är ganska säker på att det blir pioner i blomsterväg, gärna både lite ljusare och mörkare. Vill gärna att det ska kännas lite "enkelt" eller till och med lite "bonnigt". Det kommer att dukas med vita dukar och servetter så jag funderar på att ha nån form av löpare liknande tyget på bilden.

Kom gärna med åsikter, förslag och inspiration.

Tack på förhand!

EMMIE RAND Metervara IKEA Garnfärgad väv; mönstret framträder på båda sidor; tyget får en fin baksida.

TINDRA doftande värmeljus, rosa Diameter: 38 mm Brinntid: 3.5 tim. Antal i förpackning: 36 styck

• Svar på tråden Kan ni hjälpa mig med lite extra inspiration
  • Jalle

Vi vill också ha den där lite "bonniga" känslan, fast ändå blandat med bröllopslyx. Vi ska ha runda bord med riktiga linnedukar och sedan Ikeas kökshanduk Elly som servetter. Vi ska låta dom hänga över bordskanten som bilden nedan. Billiga är dom också, 19 kr för 4 st.

• Retrobohem

Rent træ ær fint till, kanske någon gammal planka med blockljus på, eller nån smørlåda som blomvas. Halm, och græsstrån av typ vete eller havre eller vad det ær som væxer på fælt. 

• Josefin521
    Jalle skrev 2012-03-28 20:54:29 följande:
    Vi vill också ha den där lite "bonniga" känslan, fast ändå blandat med bröllopslyx. Vi ska ha runda bord med riktiga linnedukar och sedan Ikeas kökshanduk Elly som servetter. Vi ska låta dom hänga över bordskanten som bilden nedan. Billiga är dom också, 19 kr för 4 st.

Skall också ha runda bord men hittar inga runda dukar. Vart har du hittat det?
  • Jalle

Vi hyr både borden och dukarna från ett hotell alldeles i närheten av festlokalen. Fick ett bra pris då jag känner restaurangchefen, 100 kr/bordet inkl dukar. Behöver inte ens tvätta dukarna innan vi lämnar tillbaka. Fast jag är inte säker på att dukarna är runda, kan vara stora fyrkantiga. Vet bara att de passar till borden. Kan man inte lägga två rektangulära dukar omlott på något vis också, om man inte får tag på EN duk som passar?

• SkövdeSophie

Små vita, släta stenar kan vara snyggt. Vilken månad gifter ni er? Kanske lite lavendel?

• Jalle

Josefin521; kom på en annan sak. Du kan inte använda IKEAs dubbellakan på något vis? De borde iaf vara nog breda.

• FrökenFrö

Tack för tipsen! Vi gifter oss sista juni. Det där med rent trä känns intressant.

• Star03

Pioner och murgröna är jättefint på borden, tycker jag! Lycka till!

• Retrobohem

och sånt dær grovt snøre ær ju fint! Tænk att binda små lavendelknippen med sånt snøre. En annan superfin grej jag såg i en tidning var nær de satt lavendel runt en ljuskopp i glas, hela vægne runt och sækert limmat innan, sen ett fint snøre runt det hela.

• Pyttsan
    Retrobohem skrev 2012-03-29 13:51:14 följande:
    och sånt dær grovt snøre ær ju fint! Tænk att binda små lavendelknippen med sånt snøre. En annan superfin grej jag såg i en tidning var nær de satt lavendel runt en ljuskopp i glas, hela vægne runt och sækert limmat innan, sen ett fint snøre runt det hela.
    Sån där dubbelsidig pakettejp är perfekt! Dra ett varv på glasburk, sen kan man rada gräs/lävendel/andra små örter runt. Det håller inte, men det hålls på plats, just så mycket att man hinner få dit allt och sen dra snöre runt några varv. Snöret kan man fästa med en liten limklutt. Då är det jättelätt att demontera allt efteråt. Glad

Vi har förresten hyrt runda borddukar från ett tvätteri, ring runt och fråga, om ni inte gjort det redan!
Svar på tråden Kan ni hjälpa mig med lite extra inspiration