• Jalle

Tipspromenad. Frågor om GÄSTERNA!

Behöver lite hjälp! Vi ska ha en tipspromenad innan bröllopsfesten som ska handla om gästerna. Alltså inte om brudparet som är det vanliga. Tänkte att det kunde vara ett sätt för gästerna att börja lära känna varandra. Dessutom har vi bröllopskryss som handlar om oss i festhäftet, räcker gott det. Problemet är att jag har total idétorka här! Förstår att det inte är lätt för er att komma på frågor då ni inte känner gästerna, men ni kanske kan hjälpa mig spåna lite? Hjälp mig få igång hjärnverksamheten!

• Svar på tråden Tipspromenad. Frågor om GÄSTERNA!
  • Chicita

Nu vet jag inte hur era gäster är, om det är såna som gärna leker lekar, sjunger allsång osv...

Men på en personalfest så hade dom som arrangerade det gjort frågor i form av:

Vem prickar bäst?
    Och så tre namn på personal som var med på festen.

Vem är mest huslig?
    tre andra namn osv osv...

Facit blev när vi fick göra saker som motsvarade detta.
    Prickar bäst = snöre + penna + flaska -leken

Huslig = Vika en handduk snyggast och fortast (tre killnamn)

• SkövdeSophie

Hur många gäster skall ni ha? Har ni tänkt ha en fråga per gäst/par?
    Jag har faktiskt också funderat på detta, kan nog blir rätt roligt.
    Om ni tar ett foto på alla gäster vid kyrkan/vigselplatsen så kankse någon hinner åka iväg och skriva ut bilden innan middagen. Så kan ni rama in den och ha den som pris till tipspromenaden  

• Jalle

Det kommer att vara 75-80 gäster på festen, beroende på hur många som tackar ja. Vi ska bara ha 12 frågor så vi kan inte täcka in alla gäster. Tänkte kanske välja våra närmaste (förutom barnen, som är med i bröllopskrysset).

Hjärnverksamheten börjar komma igång!;

Vilken gäst har åkt 30 vasalopp?
    1. Brudens far
    X. Toastmadame
    2. Brudgummens lillasyster

Typ..........

Svar på tråden Tipspromenad. Frågor om GÄSTERNA!