• satinsilk

Istället för speglar under blockljus?

Har kommit över billiga blockljus på rusta. Nu till nästa problem, jag har inget att ställa dem på. Hade egentligen tänkt mig att ställa dem på speglar på bordet, men det blir riiiktigt dyrt. Därför undrar jag om man kan göra på något annat sätt? någon som har några förslag?

Har funderat på om man kan spraya glitterspray på vanliga papptallrikar? Någon som har testat?

Alla förslag mottages tacksamt. 

• Svar på tråden Istället för speglar under blockljus?
  • satinsilk
    daniiel skrev 2012-03-29 19:56:04 följande:
    Jag vet inte om du har långt till Ikea, men annars är ju dessa speglarna ett bra alternativ kanske.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60074007/ Det blir alltså ca 12kr/spegel och det är ju rätt så billigt. Annars kanske du kan klä in kartongbitar, du kanske kan få ett par flyttkartonger eller liknande, och klä in dom i vanlig folie?
    Åhhh tack!!!! Och riktigt billigt var det med :)

• bubbel83

Jag tänkte såga ut plattor av en lagom tjock björkstam, slå en spik igenom som man fäster blockljuset på. Har inte provat ännu, men jag tror det kommer bli bra!

• Två ska bli tre

Vi kommer att ha små glastallrikar fyllda med dekorsand/grus i silver och placerar sedan blockljusen där i.

Till dotterns och sonens namngivning hade jag små fyrkantiga glasunderlägg under blockljusen.
    Köpte dem på Rusta och fick ge 24kr för 6st.

• Fangoria

Silverbrickor som du köper på loppis tycker jag blir snyggt, så ska vi ha (och även speglar, har hemma sen tidigare). =)

• Chicita

Kakelplattor kan man också komma över billigt. Ok det är inte en spegel. Men om man sätter möbeltassar på undersidan (såna där självhäftande i filt) så har man jättebra grytunderlägg som man kan ha nytta av hemma sen också.
    Dom är rätt lätta att dekorera med glas/porslinsfärg. Så man kan exempelvis stämpla sitt monogram i hörnen på dom Glad 

• annajimmy

tårtpapper finns i massa olika storlekar och färger, jätte fint att lägga under :)

Svar på tråden Istället för speglar under blockljus?