• Lillkrissan

Hur mycket ca?

Hej!
    Tänkte höra lite om vad ni tror att det kommer att kosta om man har en kallbuffé (Får inte servera varm mat i min lokal:/) för ca 80 personer?
    Vi är "många" kunniga personer nämligen som ska laga maten, men för att få min "budget" att stämma något sånär tänkte jag höra vad ni tror det kommer kosta.

Tack så mycket på förhand! :)

• Svar på tråden Hur mycket ca?
  • teddy

Vi ska också ha kall buffé för ca 80 pers, men tyvärr kan jag itne hjälpa dig me va de kommer kosta för de vet jag inte själv ännu...
    Vi tänker nog göra som så att vi gör delar av buffén själva men har catering på andra delar, så blir det att vi alla får hjälpas åt me maten, men vissa bitar kommer underlättas genom att vi har catering på de... så behöver vi inte göra allt själva i alla fall.
    Sen tror jag väl att bet beror mycket på VAD man vill ha på sin buffé... man kan ju göra mycket god mat som e billig i inköp men man kan ju lika gärna hitta riktigt dyra råvaror som gör att priset stiger enormt.... 

• Anneli256

jag vet inte vart du bor. Men i skåne kan man få kallbuffe med potatissallad från Ica Maxi för ung 130-150 kr/ person. Man kan säkert göra det billigare själv. På deras fest plankor så finns det allt från frukt till olika sorters av kött. Om du har gott om tid på dig så kan du ju passa på när det är extrapriser. Tex kassler 29-39 kr/kg Fläskytterfille 39-49 kr / kg. Iställer för rostbiff så kan du göra Tjälknöl- väldigt enkelt och nästan godare än rostbiff- även här kan du passa på när du hittar ox billigt. Du kan köpa kronfågelns drumsticks som säljs i kartong (frysdisken) 99 kr / 2 kg- dom är redan färdiga och mycket goda. Potatissallad är lätt och billigt att göra...exakt vad det kostar är svårt att säga det är beroende på vad du ska ha i den. Bröd kan bakas ganska billigt. Frukt borde du kanske kunna köpa till ett bra pris på torget, det är ju en färskvara så det måste du köpa dagarna innan. Så slutpriset är klart beroende av vad du hittar varorna för. .. Ett tips är köp billigt och bunkra upp..

Lycka till

Svar på tråden Hur mycket ca?