• Jenny 03

varning för tailoret

Vi måttade och beställde en kostym från Tailoret. Vi gjorde allt till punkt och pricka och vi hade god kontakt med dessa innan beställning. Fick hem kostymen och det var ett satans skämt!! Vi tog kostymen till en skräddare för att se vad dom kunde göra då detta skulle bekostas av Tailorett.. Skräddaren skrattade väldigt försynt och undrade mest om detta var ett skämt.  Ärmarna är för korta mot vad vi angett samt i olika längder, samma sak med byxorna. Byxorna har "påsar" på höften alltså för mycket tyg. Armarna uppe vid axlarna var för tighta på min blivande och fick veta varför av skräddaren här hemma... DOM ÄR PÅSYDDA BAKÅFRAM.. Nu ska vi bara se om vi får pengarna tillbaka.. Hmmmmmmm

• Svar på tråden varning för tailoret
  • Mollee
    Jenny 03 skrev 2012-04-02 11:51:40 följande:
    Vi måttade och beställde en kostym från Tailoret. Vi gjorde allt till punkt och pricka och vi hade god kontakt med dessa innan beställning. Fick hem kostymen och det var ett satans skämt!! Vi tog kostymen till en skräddare för att se vad dom kunde göra då detta skulle bekostas av Tailorett.. Skräddaren skrattade väldigt försynt och undrade mest om detta var ett skämt.  Ärmarna är för korta mot vad vi angett samt i olika längder, samma sak med byxorna. Byxorna har "påsar" på höften alltså för mycket tyg. Armarna uppe vid axlarna var för tighta på min blivande och fick veta varför av skräddaren här hemma... DOM ÄR PÅSYDDA BAKÅFRAM.. Nu ska vi bara se om vi får pengarna tillbaka.. Hmmmmmmm
    Alltså, en gång lyckades jag sy en kavaj till en kund med tygets avigsida utåt - allt utom ficklocken! Sytt på ärmar bak och fram har också hänt när jag varit trött, eller sytt två vänsterärmar ...men hur lyckas man med att inte se det innan man lämnar av plagget?

Hade det inte varit för att ni antagligen är väldigt stressade så hade det ju nästan varit lite komiskt. Hoppas att ni får tag på en annan kostym och får en bra dag!
  • Jenny 03

Vi tänker hoppa allt som har med s.k.a Kinaföretag härefter..Vi köper en ny nu direkt från butik. Tror vi kan känna oss rätt blåsta på dessa pengar. Skräddaren säger även att det är billigare att köpa en helt ny någon annanstans än att försöka rädda skräpet vi kom med. Vi hade väl räknat med små saker som att sy upp lite och fixa men knappast en kostym som passar en skev, låghalt barbapappa.. Är sur utan dess like...

• Jenny 03

Var på Stockholms Brud och Fest i går och köpte ett helt set till min blivande. Så fint och fantastisk service..
    Vi har fortfarande inte fått svar från Tailoret om våra pengar tillbaka för den undermåliga kostymen eller vad man nu ska kalla den. Vad gör jag om dom vägrar ge pengarna tillbaka, hur ska jag gå till väga? Det är ju inte vi som har mätt fel utan dom som har gjort allt fel!!

Svar på tråden varning för tailoret