• Anonym (Gravid?)

Gravid?

Som rubriken lyder så undrar jag om jag kan vara gravid.

Vi hade sex en dag efter avslutad mens, dvs. dag sex. Min mens varar 5 dagar och jag har regelbunden menscykel på 28 dagar. När jag räknar på det så hade jag då inte haft ägglossning och även om spermierna hade levt tre dagar.

Jag vet att det kan ändå finnas en möjlighet att bli gravid men är osäker då min mens kommer om 5 dagar och kan då testa mig. Men nu har jag haft illamående och kräkningar på morgonen och kväll och känner mig allmänt dålig. 

Så kan jag vara gravid eller är det bara magsjuka eller illamående innan mens som jag annars inte har?
    Har någon av er blivit gravid då ni haft sex direkt efter mens?

Tack för alla svar 

• Svar på tråden Gravid?
  • Anonym

Men herregud detta är väl ändå fel forum för detta?

Förstår att du kanske är orolig men då kanske familjeliv är ett bättre forum!

• JuliBrud89
    Anonym skrev 2012-04-02 19:08:41 följande:
    Men herregud detta är väl ändå fel forum för detta?

Förstår att du kanske är orolig men då kanske familjeliv är ett bättre forum!
    Men hallå!!! Om du stør dig så mycket på dig varfør lægga energi på det?! Och om du inte vågar vara annat æn anonym kanske du inte ska sæga nått alls! Morr.

Svar på din fråga: Jag vet faktiskt inte, jag blev gravid ca 14 dagar efter mens... Du får nog bara vænta och se och ta ett test på beræknad mensdag tror jag :) Lycka till!!
  • Anonym

Jag hade samma problem för bara en vecka sedan men sen kom mensen vilket kändes såå skönt!

Ta ett gravtest... Jag hade inga "graviditetssymtom" men om du mår illa så... Vill inte göra dig orolig men hoppas det löser sig till det bästa för dig/er...

Svar på tråden Gravid?