• Misswert

Solosång under vigslen!

Jag börjar få lite ångest när det kommer till att få fram två sånger till vår solist. Den ena är redan spikad, det är "Det är bara vi" med Carola.
    ">

Sedan är jag lite inne på "Fly on the wings of love" med olson bruther, de danska bröderna.
    ">

Min sambo är lite inne på "can you fell the love tonight", men som vår vigsel är kl. 14 så tycker jag att det känns lite konstig. Dock skulle jag kunna tänka mig att dansa brudvalsen till den.

Jag har en fix ide att inte ha någon låt som alla andra har haft, altså inte de vanliga låtarna. Låter det helt fel? Jag skulle vilja ha en svensk och en engels låt.

Någon som har någon annan ide?

• Svar på tråden Solosång under vigslen!
  • Fru L

Hej!
    Vi vill också ha Det är bar vi vid vår vigsel, det är verkligen en vacker låt, men vi hittar inga noter till pianisten, vart fick ni tag i noter?
    Tacksam för hjälp!
    Mvh. Sara 

• Fru L

Du ville förresten ha förslag på solosånger: Vi kommer ha:
    1. Det är bara vi (om vi får tag i noterna) Glad
    2. Truly Madly Deeply - Savage Garden
    3. Väljer dig med Bo Kaspers Orkester. (denna ska vi ha som utgångslåt) 

När vi valde musiken var det texterna som fick fälla avgörandet, då dessa låtar är låtar vi har en relation till, samt att texterna verkligen symboliserar hur vår kärlek växt fram genom åren. (vi har varit tillsammans i 12 år.)

Lycka till med valet av låt, om ni inte redan bestämt er!
    Hälsningar Sara. 

• purpleflower

Vi ska ha en svensk och en engelsk låt, "Du är allt" med Sonja Aldén och "From this moment on" med Shania Twain. Tycker att texterna är så fina och som gjorda för att sjungas på en vigsel Glad

• Misswert

Fru L; vår solist satt och tog ut noterna till låten. Hon upptäckte att det igentligen är en engelsk låt, What if we never jag har hittat den med Kristin Chenoweth. Prova att leta efter de noterna.

En annan sak som är ganska komisk är att även vi hade Truly Madly Deeply... :0)

Det blev fantastiskt....

• Cantaton
    Misswert skrev 2012-06-28 18:23:45 följande:

Fru L; vår solist satt och tog ut noterna till låten. Hon upptäckte att det igentligen är en engelsk låt, What if we never jag har hittat den med Kristin Chenoweth. Prova att leta efter de noterna.

En annan sak som är ganska komisk är att även vi hade Truly Madly Deeply... :0)

Det blev fantastiskt....

Justja! Att jag inte tänkte på det. Jag visste ju egentligen att det bara var en ny svensk version... Men har aldrig hört eller letat upp originalet.
  • Fru L

Haha, så kul Misswert! :) Tack för tipset!

Svar på tråden Solosång under vigslen!