• Anonym (Hemligt)

Hemligt bröllop, hur reagerade era nära?

I sommar ska jag gifta mig! Vi ska gifta oss i rådhuset med varsin närmaste vän och deras respektiven som vittnen. 
    Så vi blir 6 personer sammanlagt, efteråt ska vi ha piktnik me bubbel vid havet dit vi tar med oss en gitarr så vi kan spela och sjunga. Mer än så blir det inte, och våra vänner ska inte vara med så många timmar heller, vi ska själv njuta av varandras sällskap i solnedgången vid havet. (ja, det finns en back-up plan för dåligt väder)
    Det är den ultimata drömmen. Jag ska ha på mig vit klänning, men i stil med maxiklänning och inte brudklännig. Gärna med något lättare blommönster på. 
    Enligt oss är det, det ultimata bröllopet. Och vi berättar inte för våra vänner och familj om att vi är gifta förens efteråt. 
    Har någon haft ett hemligt bröllop? Och hur reagerade era människor när de fick veta? 
    Berätta även gärna hur dagen såg ut=) 

• Svar på tråden Hemligt bröllop, hur reagerade era nära?
  • Anonym (<3)

Jag och min sambo gifte oss i stadshuset tillsammans med två vittnen från kommunen. Vigselförättaren känner mig och min pappa genom politiken, så hon fick order om att vara tyst.

Jag bestämde mig, ska jag gifta mig så ska jag vara brud, jag ska ha brudklänning, håruppsättning och blombukett.

På morgonen åkte vi till en elev på frisörprogramet på John Bauer gymnasiet, jag hade varit där två veckor tidigare och gjort en provuppsättning. Samtidigt som hon gjorde håret gjorde en elev på floristprogramet min  brudbukett.

Runt 13-tiden checkade vi in på hotellet där vi skulle sova, klädde om.

Klockan 14 vigdes vi i stadshuset.

Efter vigseln fotades vi av en jätte duktig amatörfotograf som vi hittat här via BT.

Senare på kvällen åt vi middag, tårta och drack champagne.

Håruppsättningen kostade 250 kronor, blommorna 640 kronor och tårtan 300 kronor. Fotografen var gratis!

Två veckor senare på en fredag fyllde pappa år, så han fick ett bröllopsfoto i födelsedagspresent: "Va? Har ni gift er?"

Dagen efter var det en annons i tidningen, det var from då det blev offentligt.

• Anonym (Hemligt)
    Anonym (<3) skrev 2012-04-04 19:25:11 följande:
    Jag och min sambo gifte oss i stadshuset tillsammans med två vittnen från kommunen. Vigselförättaren känner mig och min pappa genom politiken, så hon fick order om att vara tyst.

Jag bestämde mig, ska jag gifta mig så ska jag vara brud, jag ska ha brudklänning, håruppsättning och blombukett.

På morgonen åkte vi till en elev på frisörprogramet på John Bauer gymnasiet, jag hade varit där två veckor tidigare och gjort en provuppsättning. Samtidigt som hon gjorde håret gjorde en elev på floristprogramet min  brudbukett.

Runt 13-tiden checkade vi in på hotellet där vi skulle sova, klädde om.

Klockan 14 vigdes vi i stadshuset.

Efter vigseln fotades vi av en jätte duktig amatörfotograf som vi hittat här via BT.

Senare på kvällen åt vi middag, tårta och drack champagne.

Håruppsättningen kostade 250 kronor, blommorna 640 kronor och tårtan 300 kronor. Fotografen var gratis!

Två veckor senare på en fredag fyllde pappa år, så han fick ett bröllopsfoto i födelsedagspresent: "Va? Har ni gift er?"

Dagen efter var det en annons i tidningen, det var from då det blev offentligt.
    Vad fint det låter! Att använda sig av elever för upsättning och sånt är ju hur smart som helst=) 
    Var det någon som blev irriterad över att de inte var bjudna? 
  • Lenblo

Min farbror gifte sig hemligt, borgerligt. Jag blev lite besviken. Jag hade nog i alla fall uppskattat att få en inbjudan till ceremonin, hur kort den än var. Men trots allt är det deras liv och såvitt jag vet var det ingen som klagade.

• Anonym (<3)
    Anonym (Hemligt) skrev 2012-04-04 19:52:50 följande:
    Vad fint det låter! Att använda sig av elever för upsättning och sånt är ju hur smart som helst=) 
    Var det någon som blev irriterad över att de inte var bjudna? 
    Nae, pappa var nog lite besviken - men tror att det har gått över lite grann iallafall.
  • bridetobe2013

Hoppas ingen blir sur.. Vi gifter oss om 2 månader. våra föräldrar och en varsin vän får vara med...

1/6 2012
  • passionsblomman

Min mamma skulle bli jätteledsen om hon inte fick vara med om vårt bröllop. Sambons föräldrar skulle nog bli ännu mer besvikna, för de älskar kalas och familjehögtider. Pappa skulle dra en lättnadens suck att ingen kostnad skulle falla på honom (som om någon väntade sig det, haha!). Alla skulle tycka det var på tiden att vi gifte oss och på det sättet vara glada såklart, men jag tror alla skulle känna sig lite lurade på en rolig sak i livet, även om de nog inte skulle säga det högt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Krystal

Det där med att berätta om vigseln med ett kort i present var ju lite fyndigt. Tyvärr fyller inte min mamma på sommaren, som är årstiden vi skulle vilja gifta oss i, och det skulle bli jobbigt att hålla tyst om det ända fram till oktober

• Anonym

Vi kommer att gifta oss på mallorca i sommar. Sambons föräldrar och syster ska följa med. Föräldrarna vet men inte systern, det blir en överraskning för henne samma dag.

Jag har ingen kontakt med mina föräldrar eller släkt så dem får inget veta ialafall.

Vänner och bekanta vet inget heller, det blir ett kort i tidningen när vi kommit hem =) så om någon blir besviken eller sur vet jag inte än. Men en del besvikna miner blir det nog, då barnens gudmor skojade för ett tag sedan och sa "när får jag komma på bröllop och bära mig illa åt"... så vi får väl se..

Svar på tråden Hemligt bröllop, hur reagerade era nära?