• ullie

Nätknyten

Jag har tänkt göra små nätknyten med choklad i och knyta band runt som en liten present till gästerna och även använde dessa som namnhållare. Jag har hittat fina nätknyten på Callipraphen men tycker det känns lite dyrt att betala 358 kronor för 100 stycken. Det är ju ändå bara små nätpåsar? :) Dessutom behöver jag bara runt 60 stycken. 

Så jag undrar om någon sett nätknyten någon annanstans till billigare pris? Kan tänka mig att göra egna men det känns svårt att klippa rakt i sånt material.  

• Svar på tråden Nätknyten
  • daniiel

För att det ska bli billigt, så köp eget tyg, tyll eller organza, i en tygaffär och klipp ut själv :) Det blir ju mer jobb, men ganska mycket billigare. Tyll brukar ju vara väldigt billigt.

Här finns det annars, du kan få 100st för 196kr här. Bara scrolla ner lite så finns det i olika färger.
    www.myheart.se/57-tyll

Annars kan du nog hitta billigt på tex Ebay :)

• ullie
    daniiel skrev 2012-04-06 10:01:30 följande:
    För att det ska bli billigt, så köp eget tyg, tyll eller organza, i en tygaffär och klipp ut själv :) Det blir ju mer jobb, men ganska mycket billigare. Tyll brukar ju vara väldigt billigt.

Här finns det annars, du kan få 100st för 196kr här. Bara scrolla ner lite så finns det i olika färger.
    www.myheart.se/57-tyll

Annars kan du nog hitta billigt på tex Ebay :)
    Tack så mycket för svaret. De på Myheart blir ju betydligt billigare att köpa än hos Calligraphen :)
  • daniiel
    ullie skrev 2012-04-06 11:03:49 följande:
    Tack så mycket för svaret. De på Myheart blir ju betydligt billigare att köpa än hos Calligraphen :)
    Ja, det var ju ganska stor skillnad på priset :)
  • Tveket

Vill man göra själv borde man ju kunna köpa en billig tyllaktig gardin från Ikea. Tror de kostar runt 50 lappen.

• daniiel
    Tveket skrev 2012-04-06 12:50:38 följande:
    Vill man göra själv borde man ju kunna köpa en billig tyllaktig gardin från Ikea. Tror de kostar runt 50 lappen.
    Tror nästan det är billigare att köpa metervis i en tygaffär faktiskt. Tror jag betalade 10-15kr/meter och då är ju tyget 1,5m brett också typ.
  • theluckiest2013

Ok, det uppfattade jag aldrig. De har bara organzapåsar..

Svar på tråden Nätknyten