Ingång till Coldplays Fix you
Jag vill bara dela med mig av våran senaste plan :)
Vi kommer att gifta oss på ett ställe som har en veranda som ligger ovanför markplan, nästan som en stor balkong. Hur låter det här? Fix you börjar spelas och marskalken kommer ut på altanen med brudgummen. Tärnorna (mina vuxna döttrar) kommer ut med mig och nu dör jag antagligen. Det blir första gången vi ser varandra bröllpsklädda jag och mannen :) Marskalken och döttrarna går ner före oss till gästerna och vigselförrättaren. Vi kommer efter medan musiken fortfarande spelar. Låter kanske långt men låten är ca fem minuter. Vi ska gifta oss på en liten strand och ska bara ta oss över en gräsmatta fån verandan. Självklart ser jag solsken framför mig men är väl medveten om att det kan regna. Isf. kan vigseln genomföras under tak på verandan med utsikt över vattnet.
Om det nu regnar, har ni några tips på hur vi kan göra? Det blir kanske lite långt att bara gå genom verandan och ställa oss och låta låten spelas klart. Eller kan man "klippa" den på ett lämpligt ställe? Då blir det åandrasidan kanske för kort. Fast om man tänker sig hur det går till i kyrkan så går man ju bara altargången fram och står där framme tills musiken tystnar. Låten kanske kan spelas en bit innan vi kommer fram?
Önskar alla som läser detta en trevlig påsk!