undrar om Pappa kommer vara rättvis
Hej! För några år sen gifte sig min ena bror med sim underbara fru, och dem gjorde all mat själva tillsammans med min brors mamma (vi är halvsyskon man är ju min bror!! =)) och vår gemensamma pappa och lite andra. jag vet föräldrarna delade lika på kostnaden för maten dvs brudens mamma och pappa tog hälften och hans mamma och vår pappa tog hälften....och betalade alltså inte tog :P.
nu ska jag gifta mig och vi har valt att vara på restaurang och bjuda på hela kalaset, dock har vi skrivit att vi gärna önskar oss bidrag till vår bröllopsresa. här kommer mitt dilemma, jag undrar om min pappa kommer vara rättvis? jag vet ju inte exakt vad maten på brorsans bröllop gick på men säkert ett par tusen per föräldrarpar. kan tänka mig att varje föräldrarpar kanske la minst 2-300kr på maten. det blir alltså 1500kr ca om man då slår ut det på alla 4 föräldrarna (eftersom vi inte har samma mamma). min pappa har alltid gjort skillnad på oss barn och jag har alltid betraktats på som det svarta fåret av honom. vi kan knappt prata om vädret utan att bli osams, och jag träffar honom inte mer än nödvändigt. han har alltid gjort skillnad på mig av nån konstig anledning som jag inte vet. det gällde alltid andra regler för mig som liten. jag fick alltid mindre godis osv än mina syskon, fick aldrig åka i kanoten hos farfar trots att reglerna sa 10 år och simkunnig, konstigt att syster fick åka i den som 7 åring och icke simkunnig. ja men ni fattar helt andra regler. jag har en känsla av att han endast kommer bidra med några hundralappar och inte mer. jag tycker då att jag har rätt att anmärka eftersom bror fick mycket mer. jag vet att jag låter barnslig men jag tycker att man ska ha rättvisa bland sina barn. min mamma har mig och mina två helbröder, hon är och har alltid varit milimeterrättvis. det enda hon hjälper mig med mer än mina bröder är medicin för jag har väldigt mycket mediciner.