• Tokig

Vintageinspirerade skor

Jag har börjat tveka på mitt skoval så jag vänder er till mig.

Jag tar tacksamt emot alla tips på fina, vintageinspirerade skor. Klack är ok men inte för hög eftersom jag ska orka gå i skorna hela dagen. Men en söt liten taxklack eller om klacken är högre med en platå.

Allra helst röda eller senapsgula skor men det kan också vara andra färger... eller kanske ivory med en fina detalj.

Jag kommer ha en klänning helt i spets så spetsskor blir nog lite kaka på kaka. Men som sagt alla andra förslag blir jag jätteglad för.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-10 15:22
    Dessa skorna har jag köpt: www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php
    Egentligen jättefina... men som sagt jag börjar tveka.
  • Svar på tråden Vintageinspirerade skor
  • silkesbrud

tydligen så går det att färga de flesta brudskorna i exakt rätt nyans så då kanske du bara behöver fokusera på form och inte färg. Lycka till 

• Fjärilen
    Fjärilen skrev 2012-04-10 14:57:47 följande:

Jag vill också ha vintage skor och har förälskat mig i dessa:

Glömde skriva att de är i från Hey Lady. Jag är dock tveksam om de är för höga.
  • Tokig
    Fjärilen skrev 2012-04-10 15:02:42 följande:
    Glömde skriva att de är i från Hey Lady. Jag är dock tveksam om de är för höga.
    De är jättefina... gillar verkligen dom, framförallt de gula https://www.shopheylady.com/details.php?products_id=119&categories_id= men jag ska inte ha någonting grått. Så hade det inte varit för den grå randen så... Kommer har en spetsklänning med champagnedetalj.
  • Willow

Kanske dem har passar, lite vintage inspirerad med T-Bar och oppen ta och dem ar gula! Men bast av allt sa ar dem super bekvama! Jag provade dem i helgen och dem har extra padding under fotsulan framtill, ni vet dar man brukar fa ont nar man har hogklackat. Plus att det ar en platta sa klacken ar inte for hog pa ett obekvamt satt!

• Willow
    Willow skrev 2012-04-10 16:53:48 följande:
    Kanske dem har passar, lite vintage inspirerad med T-Bar och oppen ta och dem ar gula! Men bast av allt sa ar dem super bekvama! Jag provade dem i helgen och dem har extra padding under fotsulan framtill, ni vet dar man brukar fa ont nar man har hogklackat. Plus att det ar en platta sa klacken ar inte for hog pa ett obekvamt satt!
    Kanske vore bra om jag lade till lanken ocksa Rynkar på näsan snurrig i luvan sa har pa eftermiddagen!
    http://www.clarks.co.uk/p/20350128
Svar på tråden Vintageinspirerade skor