• Dreaming

Vad blommar i Juli??

Hej!

Jag undrar lite vilka blommor som blommar i Juli?!

Tänkte göra en vacker famnbucket med egenplockade blommor!

• Svar på tråden Vad blommar i Juli??
  • filibustern

ja det var en bra fråga! hmm... men jag älskar ju dom där.. mjölkört tro ja dom heter. massa rosa blommor som växer på en lång stjälke efter vägkanterna.9 dom är fylliga och väldigt vackra. ^^ sen finns ju dom där långa blommorna som växer mycket på gårdar, dom kan vara blå, vit, rosa, etc. väldigt vackra även dom och du kan ju be om att få ta några sånna. båda dessa skulle jag tycka passa bra till en famsbukett då dom är så långa. 

ursäkta jag inte kan namnet på dom... :P 

• Willow

Det beror ju pa vart i landet du bor ocksa, det skiljer ju ganska mycket mellan t.ex Skane och Norrbotten. Sen kan det ju bero mycket pa hur forsommaren ar, ibland finns det ju midsommarblomstern jattetidig och andra ar ganska sen. Men kanske finner du prastkragar, blaklockor, tjärblomster, rallarosor och lupiner (som jag tror att filibustern menar). Sen ar det ju jattefint att lagga till timotej och lite vippiga grasstran sanna som vaxer pa angar och i dikeskanter, kommer ej ihag namn. Om du anda ska knyta buketten sjalv sa kanske det ar battre att ga in till en floristbutik och fraga vad dem sager (dem vet nog battre vad som ar i sasong dar just du bor) och sa kanske du kan kopa nagra extra blommor fran dem att blanda in med dina egenplockade blommor
    Har ar en tidigare lank fran BT som kanske ar till hjalp!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m3899069.html

Svar på tråden Vad blommar i Juli??