Måste det vara just Vår/sommar-psalmer? eller fungerar det lika bra med fina psalmer över lag?
Runt psalmerna 200 i psalmboken finns ju sommarpsalmerna. Den blomstertid nu kommer, en vänlig grönskas rika dräkt och i denna ljuva sommartid. tror dom är runt 200,201 och 202 där någon stans. Men annars finns det ju väldigt vackra psalmer som inte nödvändigtvis är sommar/vårpsalmer. och dom tror jag ändå att de flesta hört någon gång innan pånågon skolavslutning eller liknande.
o store Gud- refrängen går
Då brister själen ut i lovsångsljud:O store Gud! O store Gud!Då brister själen ut i lovsångsljud:O store Gud! O store Gud Vacker, handlar också lite om detta med sommaren och hur vacker världen blir när allt blommar när Gud skapar den så vacker och så vidare.
Sen är en personlig favorit "jag vill ge dig o Herre min lovsång". Vet inte hur ni står i tro och sådär, men den uttrycker ganska starkt att man vill leva efter Guds vilja och göra det även i svåra och lätta stunder". Väldigt fin sång och jag tror, ganska lätt att hänga med i.
Hoppas jag har ordnat ut några problem och inte gett dig fler!