• GreenGate

Lovord

Hello alla blivande äkta par :)
    Det var på Överås slott (aka spökslottet;) som Mackan fick mig till fru för dryga två veckor sedan. Och det var från vårt bröllop ljuv musik strömmade ut över Göteborg. Musiken med stort M i dubbel bemärkelse. Michael Abrahamsson. Jag säger bara det.

Precis som vi kunnat förvänta oss av avtalet underhöll han oss och gästerna under hela eftermiddagen och kvällen. Han spelade våra två låtar i kyrkan. Under Utan dina andetag stannade tiden upp och hela besättningen höll andan. Magiskt. När vi hämtat oss efter vigseln travade vi alla vidare mot minglet där Michael stod redo med gitarren medan gästerna smaskade chokladdoppade jordgubbar till bubblig dryck. I takt med kvällen steg stämningen från att ha varit stillsam och vacker till att stegras mot slutet där folk stod och hoppade till DJ-delen. Även här tjänstgjorde Michael. Det kallades heldagskonceptet och det var också precis vad det var. Personalen fick släcka ned i lokalen innan folk slutade dansa. Det var med enkla ord uttryckt, en perfekt dag.

Mitt råd till er kompisar är att ni kollar in hans sida. Det är allt :)

www.michaelabrahamsson.com

• Svar på tråden Lovord
  • TygTrollet

Va kul och GRATTIS, Vi bokade precis Michael till vårt bröllop!

• AnnL

Får man fråga hur mycket han kostade? :)

• Xelina

det vill jag med veta, så fint han sjunger!!!

• Aniara4

Får man rabatt om man skriver väl om honom sen här?

• Pernillasundgren

Jag tycker också det verkar konstigt att man skapar ett nytt ID enbart för att berätta om den här killen för oss?
    Detta måste väl vara dold reklam eller någon deal?

• daniiel
    Pernillasundgren skrev 2012-04-16 16:14:20 följande:
    Jag tycker också det verkar konstigt att man skapar ett nytt ID enbart för att berätta om den här killen för oss?
    Detta måste väl vara dold reklam eller någon deal?
    Mja, det är väl inte första gången det händer.. ploppar upp såna trådar titt som tätt verkar det som.
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-04-16 16:17:32 följande:
    Mja, det är väl inte första gången det händer.. ploppar upp såna trådar titt som tätt verkar det som.
    Ja och väldigt ofta för just denna artist.
    (Som i en tidigare tråd både var soloartist, duo och band - hur nu en person kan vara duo och band, det krävs väl fler för att det ska funka?)

För min del så drar jag istället öronen åt mig när jag hör för mycket bra saker om någon/ något.
    Sångaren här är säkert jättebra, hans "heldagskoncept" som ska vara superunikt är säkert också jättebra. Men jag skulle inte boka honom om han så var den enda artisten i sverige som ställde upp på bröllop. Just pga att han är så extremt överreklamerad. 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-04-16 16:24:42 följande:
    Ja och väldigt ofta för just denna artist.
    (Som i en tidigare tråd både var soloartist, duo och band - hur nu en person kan vara duo och band, det krävs väl fler för att det ska funka?)

För min del så drar jag istället öronen åt mig när jag hör för mycket bra saker om någon/ något.
    Sångaren här är säkert jättebra, hans "heldagskoncept" som ska vara superunikt är säkert också jättebra. Men jag skulle inte boka honom om han så var den enda artisten i sverige som ställde upp på bröllop. Just pga att han är så extremt överreklamerad. 
    Precis. Jag kunde inte hålla med mer faktiskt. De diskuterades priser i något tidigare inlägg och så vitt jag kommer ihåg, så var han rätt dyr. Där fanns det även länkar till youtube där han sjöng och personligen tycker jag inte att han verkar vara värd pengarna. De i kombination med alla såna här, som TS, inlägg gör att jag reagerar precis som du, drar öronen åt mig.
  • CarPer

Jepp, jag vet att man får rabatt av honom om man skriver denna typen av kommentarer här på BT - har snackat med personal ute i verkligheten som är störda på hans marknadsföringsmetoder.

BT har också svårt för att ta bort alla hans olika alias på detta forumet antagligen pga. att han faktiskt betalar ganska dyrt för att finnas med i deras företagsregister - fast dom har plockat bort många dom senare åren, förmodligen beroende på att folk har genomskådat och anmält.

Om han är bra på att spela på bröllop kommenterar jag inte, detta handlar inte om det.

• TygTrollet

Vi har fått priset 12800 Kr, och jag har då aldrig hört om någon rabatt!

Svar på tråden Lovord