• Fräknigafröken

Vad göra med brudbuketten efter vigseln?

Jag ska gifta mig den 21 juli och har nu i veckan besökt min florist och pratat lite om min bukett. Nu sitter jag här hemma och börjar fundera på vad jag ska göra med min bukett efter själva vigseln och bröllopsfesten? Slänger man den bara eller kan man spara den på något sätt? Hur planerar ni att göra? Jag är nyfiken  

• Svar på tråden Vad göra med brudbuketten efter vigseln?
  • Fräknigafröken

Den här ska jag ha föresten, visst är den bedårande?

• augustesen

Superfin bukett, jag ska också ha pioner i min..men ska ha brudslöja i också :) Har du fått något pris för din bukett?

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med buketten sen, troligtvis bara torka den om det går. Tänker inte betala flera tusen för att konservera den iaf - det är ju sjukt! Den kommer ändå göra sig bäst på bilder så kollar nog hellre på dom :p

• Pyttsan

Jag skickar den hem till oss, men de gästerna som bor där, tror jag. Vi ska ha brunch där dagen efter, så den passar på buffebordet då! Om den fortfarande är vacker efter det, för jag den nog till pappas grav, där får ju måga njuta av den och utomhus håller den säkert länge i september. :)

• Daludd

Har den hemma tills den vissnar och slänger den sedan. Fotograferar den väl :) Torkade blommor är inte riktigt min/vår grej... Känns lite.. jag vet inte, jag förknippar det med tonårstiden, torkade rosor från nån grabb i åttan... och 80-talsfrissor, puffiga skinnsoffor och glasbord! :D
    Så.. slänger :) 

• Green

Tror att pionerna inte kommer att reagera önskvärt på att bli torkade?!
    Är rätt övertygad om att bladen kommer att trilla av men jag har iof aldrig provat.
    Min brudbukett kommer att få pryda sin plats i en vas så länge det går, sen hamnar den i "gröna tunnan"

• nagu

Jag ska precis som Pyttsan lägga min bukett på en grav efter vigseln.
    Fast det kommer vara på min kära morfars grav.

• Nikkita

Jag kommer att ha en "Amerikans" tradition & kasta buketten till alla ogifta kvinnor Glad Tycker att det är en liten rolig grej att köra & då får de behålla buketten om de nu vill det & göra vad de vill med den! 

Jag hade inte torkat den & sparat den iaf, då det inte är snyggt enligt mig! Vi kommer att ha många fina foton på den istället så vi kan se hur fin den var i sin fulla blom Flört 

• Syllis 2012

Jag kommer spara min brudbukett och torka den

• malin martin

Jag sparade min bukett, lät den hänga upp och ner i ca två veckor så rosorna hann torka ordentligt. Nu är den som prydnad. Beror vell på vilka blommor du planerar ha i buketten och hur de är att torka... Alla blommor blir inte bra när de torkar. 
    Om du inte sparar den se till att ta fina bilder på buketten....vi tog några med våra vigselringar liggandes i buketten...är jättenöjd med dessa 

Svar på tråden Vad göra med brudbuketten efter vigseln?