• estersyntes1

Vill du vara min personliga stylist?

Är en tjej som tröttnar lite granna på att alltid vara pojkflickan, har i hela mitt liv aldrig haft någon vidare smak för stil och behöver hjälp med att bygga om min garderob inför sommaren. 

Nu när jag är förlovad vill jag göra allt för att vara lite extra fin för pojkvännen. Plugget tar över och jag känner mig aldrig "sexig", klär mig alltid i låga skor (men älskar högklack) och har alltid mörka färger på mig. Tror att lite hjälp med en makeover skulle göra en sådan skillnad för mitt självförtroende och min relation.

Finns du där ute som vill hjälpa mig med det?

Maila i sådana fall på hejsara1@live.se eller här :) 

• Svar på tråden Vill du vara min personliga stylist?
  • Fästmön

Var bor du?  Har du tänkt dej att man ses och går på shoppingrunda ihop eller vill du ha tips per mail bara?

• MsChevy

Precis, var bor du? Vore bra o veta hur du tänkt dig att det ska gå till... 
    Vore kul o hjälpa till! 

• estersyntes1

Jag bor i centrala göteborg.

Jag går supergärna på shoppingrunda, en gång, flera gånger, med kompensation, eftersom jag (vill inte låta allt för nedlåtande mot mig själv men det är sant :p) är helt kass på allt vad gäller hitta kläder, se om de passar mig, och veta om det är "rätt".

Via mail kanske blir svårt? då ett visst plagg kan se så olika ut på olika personer beroende på ens utseende? (längd, vikt, ansikte m.m).  Så resonerar jag i alla fall, men jag tar gladeligen emot all form av hjälp även den via mailen 

• Fästmön

Hade varit jättekul att hjälpa dej men jag bor lite för långt bort... Jag kan höra av mej om jag har vägarna förbi Göteborg =)

Kram o lycka till! 

• estersyntes1

Det var synd, men tack för visat intresse i alla fall!Skrattande

• wiii

Haha, jag är lite ute på samma mission! Har också alltid haft en förkärlek för mörka diskreta färger osv. Jeans och ett linne (enfärgat), det har varit jag i ett nötskal. Men har börjat så smått att vidga mina vyer, tyvärr tillåter inte ekonomin att jag vidgar vyerna alltför snabbt, men lite i taget så har jag börjat förändra min garderob, och det är superskoj!
    Vi kanske får slå våra kloka huvuden ihop någon gång :) 

• wiii

Kan ju tillägga att jag tycker att färg och kjolar och klänningar och klackar och allt det där är jättefint på andra, har bara inte applicerat det på mig själv innan :P

• estersyntes1

haha du låter kreativ, precis som mig vad gäller kläder!!

jag vill få min pojkvän att känna "OUCH! that burns in my eyes" när han ser mig (av "hetheten"), men just nu ser jag ut som hans bästa killkompis :p typiskt mig: skinnjacka svart, jeans, converseliknande skor, välkommen till min vardag :p

ja.. alltså såntdär feminint vill jag bara ha ha ha men som du säger aldrig vågat applicera på mig själv utan godkännandet av någon som "kan" :p

• estersyntes1

Ja det får vi göra! 

• wiii

Haha, bor några mil utanför gbg, men är ju inte svårt att ta sig dit.

Jag har iaf börjat använda kjol ibland ( även om dom råkar vara svarta, hrm), och ett par klänningar inför sommaren är inköpta, (och dom är inte svarta minsann!).  Annars har jag mest satsat på lite roligare underkläder, känns som en bra start :)

• Ida R

Kan tipsa om ett bra märke om man vill ha klänningar Cream har jätte mkt fint, men jag älskar dock romantisk stil kanske blir för stor övergång från pojkflicka? Jaja kan tipsa om en bra butik i kungälv som heter fröken ros iallafall...lycka till

• estersyntes1
    wiii skrev 2012-04-15 14:08:05 följande:
    Haha, bor några mil utanför gbg, men är ju inte svårt att ta sig dit.

Jag har iaf börjat använda kjol ibland ( även om dom råkar vara svarta, hrm), och ett par klänningar inför sommaren är inköpta, (och dom är inte svarta minsann!).  Annars har jag mest satsat på lite roligare underkläder, känns som en bra start :)
    Haha jag kör också på färglada underkläder och roliga underkläder :) Det låter bra, du har köpt klänningarna, nu måste du bara sätta på dig de Demon. Brukar köpa klänningar hit och dit men ångrar mig efteråt av någon okänd anledning :p.

Hör av dig om du har vägarna förbi, vi kanske kan peppa varandra och utmana varandra till den som har mest extrema kläder på sig ;)  
    Ida R skrev 2012-04-15 15:39:26 följande:
    Kan tipsa om ett bra märke om man vill ha klänningar Cream har jätte mkt fint, men jag älskar dock romantisk stil kanske blir för stor övergång från pojkflicka? Jaja kan tipsa om en bra butik i kungälv som heter fröken ros iallafall...lycka till
    Tack för tipset!

• goyan

Det är ju ganska vanligt att folk klär sig i helsvart och jag tjatar alltid på mina vänner att dem ska satsa på lite färg. Jag tycker att utbudet på kläder med färg är stort i alla butiker just nu. Mycket pastell och ljusa färger! :)

• hannasuleika

Tjejer! Jag  har butik i Helsingborg och jag brukar ha specialöppet vissa kvällar för tjejer som precis som ni vill ha lite extra service, med tips och råd i lugn och ro. För mig är det viktigt att när man som ni känner att man vill förändra sig ändå gör det med hjärtat så det inte blir att man känner sig som man ska på maskerad. Därför är det bra att prova sig fram, tillsist hittar man rätt! :)

Kika gärna in på min blogg hannasuleika.wordpress.com eller på facebook; sök på suleika shop & showroom så kan ni se lite vad jag sysslar med... Jobbar även med en webshop som ska lanseras i veckan, suleika.se Men för er del så är det inte nätshopping ni ska ge er på, ni måste prova och känna efter! Och Helsingborg är ju inte så jättelångt från Götet ;)

Ha en fin söndagskväll!
    Kram Hanna 

• wiii
    estersyntes1 skrev 2012-04-15 17:37:48 följande:
    Haha jag kör också på färglada underkläder och roliga underkläder :) Det låter bra, du har köpt klänningarna, nu måste du bara sätta på dig de Demon. Brukar köpa klänningar hit och dit men ångrar mig efteråt av någon okänd anledning :p.

Hör av dig om du har vägarna förbi, vi kanske kan peppa varandra och utmana varandra till den som har mest extrema kläder på sig ;)  
    Ida R skrev 2012-04-15 15:39:26 följande:
    Tack för tipset!
    Haha, vet väl inte riktigt om det är just "extremt" jag är ute efter ;)
    Men lite pepp är alltid bra! Behöver bara invänta lönen först, har varit en dyr månad.. Så efter 27e e jag på! :)

Mm, har också varit "modig" i butiken ibland och köpt hem grejer jag sen aldrig använt, men då har man väl helt enkelt inte hittat riktigt rätt, som hannisleika skriver, ska ju inte kännas som att man har klätt ut sig. 
  • MsChevy
    TS: En idé vore väl att du skapar en blogg där vi får se mer av dig o din nuvarande stil o åt vilket håll du vill förändras. Då kan du ju få feedback där o vi kan allihop hjälpa dig!

Jag vet vad du menar med att vilja förändras, jag har oxå alltid varit en pojkflicka, men nu på senare år vågar jag uttrycka min personlighet mera. Tänker som så att de som inte gillar min "nya" look tycker egentligen inte om den jag är, eftersom det är det jag vill visa, o då behöver jag inte dom i mitt liv. Andra gillar det skarpt! Huvudsaken är ändå att du gillar din look!

Jag ledsnade på att att ha samla gamla hårfärg, år efter år, så jag testade att färga allt svart. Skitsnyggt blev det, fick massa komplimanger. Har nu gått tillbaka till mitt röda igen (trivs bäst med det), men funderar på att testa på typ honungsblond. Håret går alltid att färga om o det växer ut om man fått en frisyr man inte gillar.
    När det gällde min sminkning (har alltid haft lätt sminkning), men nu när jag vill piffa till mig, kollade jag på hur de kvinnor jag tycker är vackra, sminkar sig. Färger, var man lägger highlights, hur man lyfter fram sina vackraste ansiktsdrag. Jag tycker Christina Aguilera är otroligt vacker när hon kör på 50-tals stilen o det passar mig bra som är totalt lost in the 50´s. Kvinnorna var så vackra då, sexiga, kurviga. Hitta dina kvinnor att kopiera! Hitta kvinnor som har liknande din kroppstyp o sno inspiration från dom!

Och dessutom har du redan en förbaskat bra bas-garderob. Skinnjacka (kort) o jeans, det är så sjukt snyggt. Piffa till det lite med ett par riktigt snygga jeans (gärna åtsittande med svag boot cut), ett snyggt linne som framhäver din kvinnlighet o ett par högklackade (räcker med några cm klack för att få wow-faktor). Några smycken o utsläppt hår... Funkar även fint med snygga leggings o ett längre linne som går ner lite över rumpan.
    Jeansjacka funkar, en figurnära svart klänning funkar oxå bra. Är alltid bra att börja med lite dova färger när man håller på o provar sig fram till sin nya look. Man är dropdeadgorgeous i svart, men ändå lite inkognito.
    Som pojkflicka känner man sig oftast inte bekväm i "flickiga" kläder (iaf gör inte jag det), jag satsar på KVINNLIGA (starka, sexiga kvinnor använder jag som inspiration), vet inte hur du känner om det hela. 
    Annars är du välkommen till Västerås så tar vi en shoppingvända o stylar om dig! Jag har oxå varit i din sits o hade behövt en hjälpande hand! Men nu är jag på gTungan ute

wii: du är helt på rätt spår! Man behöver ju inte göra om hela garderoben på en gång o svarta kjolar är ALLTID rätt, vad folk än säger! Heja tjejen! 

Kan rekommendera filmen "Burlesque" för er som vill våga mer. Googla på burlesk eller burlesque, de kvinnorna är precis som vi: vilka som helst! Det handlar om att våga vara kvinnlig. Har tänkt att samla ihop ett gäng tjejer för att testa på burlesk på en workshop...alltid värt att provaSolig
  • goyan

Jag tycker också att du borde skaffa dig en blogg, så att vi kan ge dig feedback där. Då får man reda på lite mer om dig, din stil, vad du gillar och kroppstyp. Tycker inte att du ska behöva betala någon random person som du inte känner, för det kan bli hur fel som helst. Alla har ju alltid åsikter om allting och dessutom olika stilar. Jag har själv stenkoll på utbudet i butikerna och följer alltid med mina vänner som smakråd, men skulle aldrig tänka mig att ta betalt av någon för det. Så hjälper dig gärna med tips om vart man hittar vad och så :)

• estersyntes1

Tack för alla era fina svar. Det känns jätte bra och inspirerande bara att veta att man inte är den enda som känner som jag och det finns de som är villiga att hjälpa :) 

Jag tar till mig allting ni skrivit ner här och ska ta med mig det.
    Jag har tänkt efter lite och kommit fram till att det också har att göra med min egen osäkerhet, att jag helt enkelt varit så "pojkig" att jag känner mig obekväm så fort jag har klackar eller färger etc. Känner mig lätt "för mycket" även med enkla kläder. Så jag får börja jobba på det också.

Angående bloggen, så har jag ärligt talat inga kläder att visa upp, kläderna jag går i just nu, är inte i bra skick, men jag ska shoppa lite efter löning, då kan jag lägga upp några bilder :D ska bli kul, aldrig gjort något sånt!

Återigen uppskattar alla era svar.
    Kram på er. 

• wiii

Kom på en sak till som hjälpt mig att bli lite mer intresserad av finare kläder, kolla runt på nätet, massor!
    Då kan man få lite en uppfattning om vad man gillar så att man inte är helt vilsen när man väl står där i butiken.
    Jag har faktiskt kollat en del på tradera också, förutom nätbutiker. Hittat en del fynd, och det är ju lättare att våga prova om det inte är dyrt ;) 

• MsChevy

Vitsen med att visa upp din stil o dina kläder nu är ju för att vi ska kunna hjälpa dig, så vi skiter blanka f i om de är nåt att se...Tungan ute
    Fixa bloggen, upp med bilder på din stil nu o vad du tänkt dig för ny look, så hjälper vi dig! Hjärta

Svar på tråden Vill du vara min personliga stylist?