• Tveket

Vad är detta för blomma?

Nån som vet vad detta är för blomma? Vad heter den, vilka färger finns den i och när är det säsong för den? Tycker den är så vacker! =)

• Svar på tråden Vad är detta för blomma?
  • m2012
    Tveket skrev 2012-04-16 09:12:58 följande:
    Nån som vet vad detta är för blomma? Vad heter den, vilka färger finns den i och när är det säsong för den? Tycker den är så vacker! =)

Det är en lilja :)
  • Tveket

Oj hoppsan, känns som att jag kanske borde veta hur en lilja ser ut... Skäms  Tack så jättemycket för svar!! =)

• m2012

äsch :) på nått sätt så tänker jag alltid att en lilja är en liten nätt blomma och sen kommer jag på att det är den ju inte :D

• Mimmie

Om du funderar på att ha denna på bröllopet eller på fest. Några tips.
    Den kan lukta väldigt starkt vilket kan vara jobbigt om man har allergier. Dessutom så färgar den av sig massor från "spröten". Inget att rekommendera att ha i brudbuketten eller över en vit duk. I så fall får man först knipsa av "spröten".
    Men håller med om att det är en väldigt vacker blomma Skrattande

• Tveket

Jo tack, jag märkte att den färgade av sig när jag en kväll var helt gul under näsan. Förstod inte var det var förens sambon påpekade att jag nog stoppat ner hela huvudet i blomuketten som stod på bordet igen. Undrar hur många gånger jag gått runt och varit gul i ansiktet utan att vara om det... =P

Svar på tråden Vad är detta för blomma?