Vad är det du absolut inte kan tänka dig att kompromissa med?
Vi ska gifta oss nästa sommar och vår budget kommer vara ganska låg, iom mängder av utgifter som kommit "i vägen". Min m2b vill lägligt nog åka till Thailand (!!!) i vinter och vara borta i 3 veckor.... Vilket kostar! Men eftersom jag inte tagit ut någon semester i vinter så ska han åka med en kompis och jag får snällt jobba på. Nej då, jag är inte ett dugg bitter!!! ;)
Jag vägrar dock kompromissa över ring och klänning. Det blir ingen kina-klänning för min del fast jag tänkt tanken och tittat runt lite. Den kommer jag lägga ca 15 000 kr på och det får bli så.. Enklast, går in i en butik, provar och testar och får all service på plats. Vill att det ska bli perfekt! Första gången jag gifte mig (jag var 20 och min svärmor bestämde rubb som stubb) så fick jag hyra en klänning för 2500kr som jag inte ens ville ha, så den här gången känner jag att jag vill unna mig exakt det jag känner är rätt:)
Och ringen kommer jag troligtvis bära i resten av mitt liv så den ska kännas så pass underbar att den får hänga med ett bra tag:)
Hur tänker ni då? Finns det någonting med bröllopet som ni bara känner - det finns inget annat, jag vägrar kompromissa och göra avkall på detta! Att t om känna att man är beredd att dra in på något annat bara för att det är så viktigt?
Jag och min m2b är t ex inte överens om gästantalet då hans lista är 2 ggr längre än min. Men det kanske är så att det inte är ofta man samsas om exakt allting på ens stora dag?