• Avellana

kan man skriva så här? (pengar i present)

Kan man skriva såhär i inbjudan. Vet att man inte ska ha det där egentligen men känns lite overkill att göra en hemsida med info när nästan alla är från samma stad och känner varandra i stort sett.....
    Vet inte riktigt vad vi skulle fylla hemsidan med...... Skulle mset vara utfyllnad när det egentligen är detta vi vill förmedla utan att låta snikna...... 

Istället för presenter, tänk gärna på vår resespargris

som står hungrig i XXXXX (lokal).

Eller så kanske du vill bidra med något kul

till festen? En sång, en dans eller något annat trevligt!

• Svar på tråden kan man skriva så här? (pengar i present)
  • Chicita

Visst kan du skriva så om du vill. Egentligen kan du skriva "ge oss pengar" också om du vill, det finns inga regler Flört 

Det vanligaste verkar vara någon variant av detta:
    Er närvaro är allt vi önskar, men om ni ändå vill ge en gåva så är en slant till resan alltid välkommen.

Rim är också poppis kanske ni kunde skriva:
    Vi värdesätter er närvaro mer än resten
    Men ni får gärna spexa och bidra till festen
    Med tal eller dans eller kanske charader
    Ger ni reskassan ett bidrag - vi kanske får spader

• ChristineL

Jag tycker absolut ni kan skriva så! Låter jättebra!

• snowstars

Det är inget fel på texten som sådan. Tänk bara på att inte ha radbrytning mitt i en mening, det kan upplevas som konstigt av den som läser. Nu vet jag inte hur er inbjudan ser ut men jag tror nästan att det kan vara bättre att göra en mening av det än att dela upp det på fyra rader. Typ "Istället för presenter, tänk gärna på vår resespargris (som står hungrig i XXX) eller bidra med något kul till festen". Om man däremot väljer ett rim kan man ha flera rader :)

Svar på tråden kan man skriva så här? (pengar i present)