• Jea

Filmtips!

Hej allihopa!
    Jag skulle behöva någon som har ett bättre minne än mig.

Letar efter en bröllopsfilm som jag inte minns vad den heter.

Jag har sett flera av de gamla i repris men dem är det inte, t.ex. The wedding planer och Min bästa väns bröllop.

Under vigseln i kyrkan sker en surprise, d v s ngr musikaliska gäster reser sig upp utspridda i kyrkan och spelar olika instrument för brudparet.

Är det någon som minns vad filmen heter?

Hoppas, hoppas, hoppas...

• Svar på tråden Filmtips!
  • chrpe

Den heter Love Actually tror jag! Låten är Beatles - all you need is love

• zoolin

Det är Love Actually och jag älskar den scenen. Tänk om det kunde ske på ens bröllop ;D

• sofiasmamma

Underbar scen!! :) Nu blev jag sugen på att se den igen trots att jag såg den ganska nyss... :)

• Jea

Åh, vad glad jag blir för att ni hjälper mig med detta. Måste genast se den. Har nämligen en dröm om detta.... )

Tusen tack alla ni en än en gång!

• Cantaton

Jea, jag har genomfört den "scenen" två gånger i verkligheten. Den ena gången blev den överraskning för brudparet, precis som i filmen (tärnorna hade fått fria händer att välja utgångsmusik) och i andra fallet var det bara brudparet, prästen och musikern som visste vad som skulle hända. Lyckat båda gångerna :)

För att "dölja" lite större instrument som cello och liknande inkluderade vi dem i vigselakten. Cellisten spelade till exempel med i psalmerna. Flöjtisterna hade ju inte direkt problem med att dölja sina instrument :) 

Svar på tråden Filmtips!