• Dolly P

Tips på tilltugg till skumpan.

Jag hade tänkt göra osthjärtan och ha till skumpan. Men fy dom var verkligen inte goda. Inte ens hunden ville ha dom. haha
    Så nu funderar jag på vad man ska ha istället. Något enkelt och inte så matigt. Det är nämligen grillbuffé efter.
    Gärna något man kan göra dagen innan.

• Svar på tråden Tips på tilltugg till skumpan.
  • theluckiest2013

Snittar, minispett med frukt eller aptitretare med mozzarella och cocktailtomat kanse?

• Dolly P

vet inte om alla äter mozzarella. Men minispett med frukt kan ju vara något. Jordgubbar hade ju varit gott. Det borde väl finnas i Maj?

• LiveForever

Vill också ha tips på detta!

Fruktspett blir det här annars om någon inte har någon annan bra idé... :) 

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Sara 120707

Allmänt så är det ju bra att ha ngr alternativ eftersom alla inte äter allt.

Vi tänker bla. ha feta/vattenmelon mozzarela/körsbärstomat och jordgubbar halvdoppade i mörk choklad

• hjgs

vi ska också ha grillbuffé efteråt och kommer ha tunnbrödschips med västerbottnsostcream till att dippa i och lite jordgubbar

• teddy

En bra tråd! Finns de fler idéer??

• MsChevy

Vi ska servera crostini med 5 olika röror på till skumpaminglet. Crostini är ett form av bröd, typ baguetteliknande. Vi ska ha laxröra, ishavsröra, kycklingcurryröra o två till som jag inte kommer på just nu. Dessutom kommer det finnas ost o  kexfat o div frukt man kan gå o plocka åt sig. Själva skumpan serveras när vi kommer, fram tills dess kommer vi servera bål. Vi kommer oxå ha buffé till middagen.
    Vi vill servera ganska mycket mingelmat för gästerna får vänta en ganska lång stund på oss efter vigseln eftersom vi ska fotograferas då, men med god mingelmat o dryck, underhållning o en liten "tipsrunda" kommer de inte märka att det tar lite tid Solig (hoppas jag hehe)

• Brud  vår 2012

Vi kommer att göra som så att direkt efter vigseln kl 15, så kommer vi att bjuda på Kaffe, fralla o kaka ute på kyrkans parkering - i all enkelhet!

Sedan åker gästerna till festlokalen och där bjuds det på öl/cider/vin + salta pinnar och så får de gå tipsprommenad och bli fotograferade i väntan på Oss
    Vi ringer till toastmadame när det är 10 min kvar tills vi kommer och då får alla gästerna ett glas mousserande i handen och så kommer vi inrullandes i något snyggt (obestämt) fordon =)

Läst i en annan tråd om att de skulle ha nacho-chips o Guaccemole - så smart o så gott!! Men vi kände att det blir lite svårt att både kunna äta, dippa och hålla i glaset/dricka samtidigt - eftersom detta sker under mingel!

men jag puffar lite extra för denna tråd, fram med bra o oväntade tips bara!!

lycka till

• Cosy

vi ska ha popcorn och sockervadd om vi får tag i en sån maskin

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Lisen50

Ett gott och bra tips är att använda frysta smördegsplattor, kavla ut dem tunt, lägg riven västerbotten ost uppepå och rulla som en rulltårta, skär ca 1 cm bitar och lägg på en plåt på bakplåtspapper, in i ugnen...blir supergoda, vi hade det till ett dop och alla älskade det. Man kan också bre pesta och lägga på pinjenötter och göra samma sak, rulla ihop och skära och grädda...jättenekelt och går att variera i oändlighet , bara fantasin sätter gränser

• knyttan

Vi tänkte ha några olika sorters snittar, en med rökt lax på kavring, en med renkött i tunnbröd (typ tunna skivor "rulltårta") och sedan någon vegetarisk ostvariant, har funderat på att göra ngt liknande det Lisen 50 skriver ovanför.

• gbg2012

Vi kommer först ha alkoholfritt bål med bär och en massa frukt till(fruktfat) sen till brudskålen har vi färska jordgubbar. =)

Gästerna ska äta trerätters och tårta sen så känns som att snittar blir för mycket.  

• Cattis77

Jag ska ha chokladdoppade jordgubbar, både med vit och mörk choklad. De ska ligga på ett trevånings kakfat. Ev, ska några av de doppas i både choklad och kokos också. Vill att det ska vara både gott, och snyggt ;)

Svar på tråden Tips på tilltugg till skumpan.