• daniiel

Kostymer på Gekås Ullared, hjälp?

Är det någon här som vet vilka färger som finns på herrkostymer där och ungefär vilka storlekar som finns?

Jag har prövat mejla dit och fråga, men ingen kan svara på det. Jag bor över 100mil därifrån, så kan inte gå in själv och kika heller tyvärr.

Tacksam för hjälp! :)

• Svar på tråden Kostymer på Gekås Ullared, hjälp?
  • Jenny121212

Hej. Vet att min far har varit där o kollat efter både kostymer o skjortor. Han har XXXL i storlek så han brukar ju ha svårt att hitta kläder. Ibland har det funnits och ibland inte. Men de brukar ha rätt mycket att välja på, speciellt nu inför alla baler och studenter. Vet inte om det var till någon hjälp alls;)

• daniiel

Okej, men det brukar alltså ha så pass stora kläder? Maken har storlek XXL och 60-62 på kostymer. Jag förstår ju om det kan vara slut och sådär, men det underlättar ändå om man vet om ungefär vad som kan finnas :P

• Jenny121212

Jo, XXL tror jag inte ska vara några problem. Tror jag ska dit nästa vecka, så efter det kan du få ett bättre svar om du inte fått det av någon annan:)

• mimi00

Jag var i Ullared igår och gick snabbt förbi herravdelning. Kunde se marinblå, grå och svart. De brukar ha de flesta storlekarna där :) Såg också att de hade en del västar, slipsar och flugor :) 

• daniiel

Tack alla :) Det var ju lite synd på färgerna. Brunt verkar vara väldigt svårt att hitta.

Sara - Tack, men det blir svårt att få maken att gå med på dubbelknäppt. Han tycker inte alls om det och passar egentligen inte så bra i det. Samt att han vill ha en hel kostym, med byxor i samma tyg. Ska bokmärka den där sida dock :)

• scochjt

Jag ska dit i morgon. Kan kika snabbt förbi där, fast skriv gärna lite mer exakt vad jag ska kolla efter :)

• daniiel

Det jag (maken egentligen) är ute efter är en kostym som är någon form av brunaktig färg, hellre mörk än ljus. Han har storlek XXL, på kostymer 60-62 och jag letar och letar, men hittar som inget tyvärr. Den ska främst användas på en maskerad och sedan kan den få hänga i garderoben, så därför vill vi inte spendera någon stor summa alls på den. Annars finns det ju fina från ca 2000kr och uppåt, men då måste vi avstå från mat en månad :P

• scochjt

Jag kollade snabbt igår. Men såg inga bruna kostymer alls. Det fanns en del svarta, några olika grå och nån rutig.

• lilja01

Om han nu bara ska ha kostymen till en maskerad, måste den vara ny? Annars kan ni ju kolla myrorna, röda korset eller någon annan second hand. Där brukar det finnas bruna kostymer.

• daniiel
    scochjt skrev 2012-04-23 06:11:45 följande:
    Jag kollade snabbt igår. Men såg inga bruna kostymer alls. Det fanns en del svarta, några olika grå och nån rutig.
    Okej, tack så mycket :)
  • daniiel
    lilja01 skrev 2012-04-23 08:30:24 följande:
    Om han nu bara ska ha kostymen till en maskerad, måste den vara ny? Annars kan ni ju kolla myrorna, röda korset eller någon annan second hand. Där brukar det finnas bruna kostymer.
    Tro mig, vi har kikat, många gånger. Han brukar kika varje gång han är in där, men har hittills (under ca 7års tid) inte lyckats hitta en enda på second hand som passar tyvärr :/

Och han vill helst, om det går, köpa en ny. Han vill ju som sagt kunna använda den även efteråt. Därför kikar vi även efter nya :)
  • brud 201208

Bronprix har bra priser på kostymer vet ej om färg och storlekar.

• daniiel
    brud 201208 skrev 2012-04-23 10:26:47 följande:
    Bronprix har bra priser på kostymer vet ej om färg och storlekar.
    Ja, han har en kostym därifrån, men sist jag kollade var det bara kritstrecksrandiga som fanns (sån han redan har) och annars verkar de bara ha svarta i sitt sortiment tyvärr.
Svar på tråden Kostymer på Gekås Ullared, hjälp?