• Jonkne

Grinar snart!!! HJÄLP

Åhh, stackare...det där är min fasa. Jag ska provsminka mig på ons hos Bella Wallis hon sammarbetar med frisören. ...håller tummarna att hon är bra, annars vet jag inte vad jag gör.
    Frisören jag har bokat heter Mats Hårkonst, han har fått bra omdömme här på BT. Tycker att provuppsättnignen inte sa så mycket då man bara letade efter formen på uppsättningen.
    Så tyvärr vet man inte förrens dagen D men det sägs att han är petig och det är jag med :o)

Jag vill oxå att det är något ut över vad jag kan göra själv + att det ska hålla hela dagen :o)

• Jonkne

Jenny!! Vi sitteri samma båt Gråter idag var jag och provsminka mig....ögona blev ok men själva grunden fundation är kass. Jag måste säga att ska jag betala någon 1500:- för att bli sminkad så vill jag att det är 120% inte bara 70% för då gör jag det bättre själv :o(
    Ursh gifter min den 12 maj...och börjar känna en viss stress över att ingen går bra, har inte änns en klänning som känns braGråter.
    Ska jaga runt lite efter en smikös och be om en provsminkning.

• Jonkne
    sabz skrev 2012-04-25 15:08:23 följande:
    Jag kan rekommendera saints&sinners i gamla stan för håruppsättningar. Therese som jobabr där är jätteduktig.
    Makeupen är svårare, känner som du att jag vill ha ngn som vet vad de gör. Jag ahr bokat Gabriella Elio som ska vara superduktig. HAr dock inte varit på provsminkningen ännu och hon är rätt dyr.
    Vad är rätt dyrt? *nyfiken*
    Jag vill inte ha någon extrem sminkning men jag lägger stort fokus på basen då jag snart blir 40 och huden har lite fina linjer som jag inte vill förstora genom fel bas. Efter dagens provsminkning såg jag varenda lite por?!
  • Jonkne

Åhh...hoppas hon är bra! Jag fick oxå tag på en tjej igår som ev kan klämma in mig tidigt på morgonen typ 7.30, så där är frågan hur det är att bli sminkad före uppsättningen.
    Hon kan tyvärr inte komma till salongen där jag ska sätta upp håret pga att hon har en brud som kommer kl 9-12 redan.
    Hon sminkar med id, är det någon som vet om de är bätte än face?

• Jonkne
    Jenny 03 skrev 2012-04-26 09:41:59 följande:
    Jag tog fram Bella Wallis på facebook och tror att det är hon.. Kollar jag på hennes bilder på hennes sida speciellt från nyår, så säger jag iallafall TACK men NEJ tack.. Men förbehåller mig rätten att det kan vara fel person..  Ber om ursäkt om jag redan nu stöter mig med någon... ;)
    Jag kännde oxå så när jag såg hennes bilder, men hon är jätte trevlig och vill att man ska bli nöjd. Tyvärr så känns det inte helt bra ändå. Hon fick till ögona bra men själva fundation biten var katastrof!! Jag har en ganska torr hud som har fått lite linjer och har lite porer, men porerna vill jag juh att man med hjälp utav smink "trollar" bort lite utav. Inte sminkar så att dom ser större ut.
  • Jonkne
    missfroggy skrev 2012-04-26 09:33:35 följande:
    Hur var provsminkningen med Bella Wallis?. Hon som jobbar ihop med Mats Gillberg på Mats Hårkonst. Funderar på att boka henne då jag ska gøra håruppsättning hos Mats.
    Hon är jätte snäll och vill väll, men jag var absolut inte nöjd med fundationen den fick mig att se 10 år äldre ut på nära håll ok om jag tittade i spegeln. Men nu är det juh inte bara på bilderna man ska bli bra utan även se ok ut för ens m2b (+ gästerna). Jag har pratat med Bella för att som om hon har några tips och ider på om det går att lösa, hon sa att jag kan juh ta med den fundation som jag använder själv och primer. Det jag känner då är juh att hon tar juh ganska bra betalt och då ska det vara tipp topp. Jag är petig kanske ska tilläggas Oskyldig.
    När ska du gifta dig?
  • Jonkne

miss froggy, jag har avbokat Bella Wallis.
    Jag har bestämt mig för att sminka mig själv istället Rynkar på näsan känns lite trist men jag vet att jag får till fundationen bättre själv på min hud som är torr med lite fina linjer.

Lycka till!

Svar på tråden Grinar snart!!! HJÄLP