• Minuz

Inbjudningskort mm

Hur ser era inbjudningskort, festhäften, std, mm ut?

Här visar vi hur våra "papper" i olika former ser ut.
    Visa framsida, insida, baksida, ja tom upp och ner om du vill.

Här disskuterar vi hur vi gjort dem , vart vi köpt dem, vad som står.

Ger varandra tips och råd helt enkelt. Eller bara visa en bild.

Jag själv letar just nu inspiration till våra inbjudningskort................

Hjärta

• Svar på tråden Inbjudningskort mm
  • operfekt

Så ser våra inbjudningar ut, den lila färgen är inte riktigt så kall dock, utan den har en varmare ton..
    Har designat dem själv & blev riktigt nöjd, hade tänkt göra fler alternativ, men nöjde mig med detta till slut..

Fest & vigselprogram har vi inte gjort än, men det börjar väl bli dags snart..
  • Minuz
    operfekt skrev 2012-04-24 09:12:11 följande:

Så ser våra inbjudningar ut, den lila färgen är inte riktigt så kall dock, utan den har en varmare ton..
    Har designat dem själv & blev riktigt nöjd, hade tänkt göra fler alternativ, men nöjde mig med detta till slut..

Fest & vigselprogram har vi inte gjort än, men det börjar väl bli dags snart..
    Så fina, gillar verkligen påfågelfjädern!

Vart har du gjort dem?
  • operfekt
    Minuz skrev 2012-04-24 14:46:15 följande:
    Så fina, gillar verkligen påfågelfjädern!

Vart har du gjort dem?
    Tack! Vårt "tema" är mörklila, tealblå & påfågelfjädrar, så kändes bra att få in den,
    sen ville jag ha framsidan lite mer stilren, så fick insidan vara lite gulligare med fåglarna,
    men ändå att det bands ihop genom att påfågelfjädern ligger i bakgrunden..

Jag har gjort dem i photoshop, de är gjorda efter ett a4 papper, men det klipps ut en fyrkant
    på vänstra sidan så att andra sidan kan bilda en ficka. Vi fick dem gratis genom att svärfar har
    kontakter på ett tryckeri.
    Gjorde dock en liten miss, gjorde dem i precis samma mått som kuvertet
    som vi tänkt ha till, men tänkte inte på att kortet ju ska ligga I kuvertet, dvs det måste ju vara lite mindre!
    Så vi fick klippa av en bit på ovansidan, men det är nog bara vi som tänker på det..
  • thessan

Här ovan är våra kort som skickades ut nu i veckan.

Spännande att höra komentarerna snart... vi plastade även in breven med cellofan så att inget skulle bli förstört.

• Mariem

Så här ser mina inbjudningar ut.

Svar på tråden Inbjudningskort mm