• Cicci90

Blir så ledsen! Ingen som kan sjunga :(

Måste få skriva av mig lite, och hoppas på sympati från någon! ;)

Vi har valt ut tre sånger som vi vill ha med på vår vigsel och speciellt en av dem vill vi verkligen, verkligen ha!
    Men nu hittar vi ingen som kan sjunga den.
    Har frågat alla vänner och bekanta som har sångröst men ingen klarar av denna, den är lite svår.

Alla som jag har pratat med om detta tycker att jag är löjlig och säger att "det är bara en sång, det finns tusen andra". 
    Och det gör det, det fattar jag också, men just denna sången har vi fastnat för.
    De andra två kan vi tänka oss att byta ut, för det finns som sagt många vackra sånger med fina budskap. Men denna vill vi ha!

Är vi löjliga?!

• Svar på tråden Blir så ledsen! Ingen som kan sjunga :(
  • snowstars

Jag tycker inte att du är löjlig. För mig är musiken jätteviktig och jag vill att varje musikstycke ska betyda något när det spelas upp. När man så äntligen har hittat det där perfekta vill man inte gärna byta ut det.

Får man fråga vad det är för låt? :)

• Cicci90
    snowstars skrev 2012-04-24 11:05:18 följande:

Jag tycker inte att du är löjlig. För mig är musiken jätteviktig och jag vill att varje musikstycke ska betyda något när det spelas upp. När man så äntligen har hittat det där perfekta vill man inte gärna byta ut det.

Får man fråga vad det är för låt? :)

Tack! ;)
    Musiken är jätteviktig för mig också, speciellt inför bröllopet. Jag har nog lyssnat på de sånger vi har valt ut säkert 200 gånger bara för att vara säker på att de är rätt.. ;) För mig måste det finnas en mening och betydelse i de sånger vi väljer.

Den här sången är det :)

• Fannyterez
    Cicci90 skrev 2012-04-24 11:10:14 följande:
    Tack! ;)
    Musiken är jätteviktig för mig också, speciellt inför bröllopet. Jag har nog lyssnat på de sånger vi har valt ut säkert 200 gånger bara för att vara säker på att de är rätt.. ;) För mig måste det finnas en mening och betydelse i de sånger vi väljer.

Den här sången är det :)

" target="_blank">

Hej! Var och när är det bröllop? Jag har sångröst (inte för att skryta) och ställer gärna upp, tycker inte låten lät såå svår! Sjöng nyligen på ett dop och min mormors begravning. // fanny
  • snowstars

Så fin låt :)

Jag tycker inte heller att den låter svår. Såvida du inte har bett samma person att sjunga två stämmor samtidigt ;) Jag har visserligen tagit sånglektioner i ett antal år så jag kan sjunga men jag är ingen stjärna och jag tror inte den skulle vara några problem att sjunga. Inte om man kan acceptera att det blir en lite förenklad version. Kolla med musikskolor och andra, nån måste kunna sjunga den.

• Cicci90
    daniiel skrev 2012-04-24 11:15:11 följande:
    Har du kollat utanför bekantskapskretsen? Tex musikskolor eller liknanade?
    Musikskolor har jag inte kollat på än, vi kan tyvärr inte betala hur mycket som helst för en sång.. :/
  • daniiel
    Cicci90 skrev 2012-04-24 11:23:53 följande:
    Musikskolor har jag inte kollat på än, vi kan tyvärr inte betala hur mycket som helst för en sång.. :/
    Kolla gymnasieskolor, programmet estetisk musik, många där brukar vara väldigt duktiga på att sjunga och brukar kunna ställa upp för en väldigt billig peng :)
  • Cicci90
    Fannyterez skrev 2012-04-24 11:15:13 följande:
    Hej! Var och när är det bröllop? Jag har sångröst (inte för att skryta) och ställer gärna upp, tycker inte låten lät såå svår! Sjöng nyligen på ett dop och min mormors begravning. // fanny
    Hej Fanny! Det är den 11 augusti i Småland, ett par mil söder om Nässjö ute i skogen ;)
    Problemet är att vi gärna vill ha en mansröst också, du råkar inte ha någon sådan kontakt? :p
  • Cicci90
    snowstars skrev 2012-04-24 11:22:07 följande:

Så fin låt :)

Jag tycker inte heller att den låter svår. Såvida du inte har bett samma person att sjunga två stämmor samtidigt ;) Jag har visserligen tagit sånglektioner i ett antal år så jag kan sjunga men jag är ingen stjärna och jag tror inte den skulle vara några problem att sjunga. Inte om man kan acceptera att det blir en lite förenklad version. Kolla med musikskolor och andra, nån måste kunna sjunga den.

Haha, ne två stämmor samtidigt kanske kan ställa till det för endel ;)
    De jag har frågat har varit par (har frågat tre par så det är alltså 6sex personer som har tackat nej :( ) och då har jag sagt att de gärna får förenkla den för att det ska passa deras röster.
  • Cicci90
    daniiel skrev 2012-04-24 11:25:18 följande:
    Kolla gymnasieskolor, programmet estetisk musik, många där brukar vara väldigt duktiga på att sjunga och brukar kunna ställa upp för en väldigt billig peng :)
    Tror inte att vi har något gymnasium i närheten med den inriktningen..
    Men jag kan ju titta lite om det finns något i städerna en bit bort.
Svar på tråden Blir så ledsen! Ingen som kan sjunga :(