• IsabelleNygren

Snälla hjälp mig!!!

Hej! Jag har tänkt köpa en likadan förlovningsring som jag redan har (schalins harmoni) som vigselring eftersom jag inte hittar någon som passar till. men nu är frågan..

ska jag köpa en exakt likadan och bara sätta i stenar (ca 8 st) eller ska jag köpa en likadan men lämna in båda ringarna och be guldsmeden "ta bort" det översta spåret (mönstret) på förlovningsringen och sen det nedre mönstret på vigselringen (så att dom går ihop) sen sätta i diamanter?? 

och vad tror ni blir snyggast, flera diamanrter tätt på rad eller stjärn infattning eller något annat?

skickar med en bild på min förlovningsring 

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!
  • MariaMagdalena

Tror det skulle vara jättesnyggt att sätta in lite bling bling i vigselringen =)

• blackopal

Jag hade låtit dom vara som dom är och sätta i stenar, blir nog jätte fint :)

• Mela01

Skulle låta ringen va som den e o sätta in stjärninfattning Glad

• sabz

Fick lära mig igår att man ska ha ett ojämt tal på stenar i sin ring. Har man ett jämt antal stenar i sin ring så bringar det otur då man kan dela dessa lika vid ett uppbrott. Skrock såklart men rolig att veta, och inte helt on topic :)

• IsabelleNygren

Tack för era svar men nu börjar jag fundera.. Tror ni att någon av dessa skulle vara snyggare ihop? detta är vad jag hittar som ev skulle kunna passa..

• IsabelleNygren

glömde ju skcika bilderna...

• Mela01

Då skulle jag nog välja ring nr 2, just för att mönstret e snar likt den som du har på förlovningsringen Glad Men det e vad jag nog hade gjort Tungan ute

• drömmer

Har du mönster på förlovningsringen tycker jag det passar bäst med liknande mönster även på vigselringen.
    Jag kommer göra en exakt likadan vigselring som förlovningsring. Nu är min slät, men vi har ganska höga ringar och även lite slipade kanter för att den ska se "smalare" ut på mitt finger. Så jag kommer göra en till och sedan sätta i 7st (ojämnt antal ) diamanter.

Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!