Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hur dyra presenter är OK att önska sig utan att det blir vulgärt?

Om jag inte står brudparet så nära, så skulle jag nog kunna tänka mig att spendera kring 500kr på en present. Är jag närmare vän till brudparet, så skulle jag nog kunna spendera upp mot ca 1000kr på present och skulle det vara min eller makens syster som gifte sig, då skulle jag nog kunna spendera upp mot 2000kr på en present.

Det beror ju dock på vilka förutsättningar man har och en massa annat. Jag hade dock aldrig någonsin kunnat önska mig knviar för 5000kr eller porslin för 10 000kr, för i min värld är det hutlösa summor att spendera på presenter. I någon annans värld kanske det är fullt normalt dock.

Ni måste utgå från er själva, vad hade ni varit beredda att spendera på en bröllopspresent? Hur mycket tror ni att just era gäster vill och kan spendera?

• daniiel

Haha jasså, det är svärmor som är och "spökar" ;P Nej, men som sagt, för vissa kanske det är helt normalt, men för mig/oss är det helt sjukt. Kan ju bero på att med vår ekonomi, så skulle vi måsta spara ca 10 månader för att ha råd med en present för 5000kr :P Och då skulle vi inte kunna spara till något annat under den perioden. Är man två vuxna med bra inkomst och inte så mycket utgifter, ja, då kanske man resonerar helt annars.

Ja, de har så många fina klänningar på MQ nu tycker jag :D

Svar på tråden Hur dyra presenter är OK att önska sig utan att det blir vulgärt?