• blackopal

Söker blommor i viss färg

Hej!
    Kan någon vänlig hjälpa mig hitta idébilder med blommor i en rödrosa färg.
    Jag har som temafärg en vinröd färg som går mer åt rosa.
    Jag gillar inte rött egentligen utan hade från början föreställt mig lila eller rosa men så hittade vi tärnklänningarna och dessa var denna färg så då fick det bli det. :) 
    eller någon annan bukett ni tycker skulle passa till?
    Jag tycker allt är så jätte fint och har svårt att bestämma mig. 3,5 vecka kvar!
    Eller ska jag bryta av och välja en helt annan färg? Typ rosa?

Dessa klänningar har jag köpt till mina tärnor:

Dom var så himla fina på och verkligen prisvärda!

Hade tänkt köpa denna slips och näsduk till m2b och marskalk.

Borde jag matcha min bukett efter färgen på hans accessoarer eller kan jag köra en helt annan färg?

Dessa buketter har jag fastnat för:

• Svar på tråden Söker blommor i viss färg
  • MatsoLotta

Jätte fina buketter, passar bra till ditt tema.

• passionsblomman

De rosa pionerna (översta bilden) har en färg som verkligen passar att bryta av med. Buketten ska ju synas! Det blir en ljusare nyans av samma färgton, ( som om du skulle blanda vitt i klänningsfärgen...)

Vill du, så kan du blanda pioner, alchimilla (daggkåpa, den gröna på sista bilden) och rosor, om du vill ha in olika materila i buketten. Men, de detaljerna ska du ta hjälp av floristen med. Det är vårt jobb att utifrån sådana här tankar och bilder, sätta ihop ett klockrent förslag.
    Tro mig, den som ser dig, pratar med dig och dessutom får bilderna, kommer att udnder ert samtal ha kalasbra förutsättningar att få ihop det vackert och unikt för dig. Ge henne gärna lite fria händer i fråga om material (blomsorter) bara ni är överens om huvudtanken. då får hon konstnärlig frihet i sitt skapande, och dessutom bra möjligheter att prismässigt fynda bland det som kommer in bland varorna. Det är inte ovanligt att man på så sätt får mer och fantastiska blommor till ett bra pris på så sätt. man slipper de fördyrande specialordrarna nämligen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • 20th century fox

jag tycker också att alla buketter du själv valt ut är klart godkända färmässigt till klänningarna och jättepassande färger!
    Du ska nog gå på din magkänsla för det ser ut som du har bra öga för färger! Kram och lycka till!

• EmelieKarlsson

Vart hittade du tänklänningarna? :)

• Chicita
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-12 14:48:08 följande:
    Vart hittade du tänklänningarna? :)
    Om jag inte ser helt fel så kommer dom från bonprix.
    Det finns i alla fall liknande klänningar där 
  • Chicita

Annars håller jag med passionsblomman.

Lämna in dom här bilderna till din florist och berätta tanken bakom buketten så kommer du att få en vacker, unik och prisvärd bukett.
    Blommor har dagspriser, så om en viss blomma är svindyr den dag dom måste beställas, men det finns en bra ersättning så kan du tjäna på att ha gett floristen konstnärlig frihet istället för att säga att "jag vill ha en sån här bukett".

Jag lämnade in inspirationsbilder, sa att jag absolut ville ha vita kallor och gärna trollhassel om hon kunde få in det på ett bra sätt, men att hon annars hade fria händer så länge hon höll sig till typ av bukett jag ville ha och att det bara skulle vara vita blommor.
    Min bukett + två tärnbuketter skulle gå på max 1700:- kom vi överens om.
    Sen gjorde jag en tilläggsbeställning på ett arrangemang med röda rosor och prärieklockor till en minnesplats för mamma och räknade ju med ett högre totalpris då.
    När maken hämtade blommorna så betalade han 1200:- (har han för sig, jag har för mig 1300:- men det var väl strunt samma Tungan ute ).

Svar på tråden Söker blommor i viss färg