Sömmerska i Gävle - tips önskas!!
Som rubriken lyder...
Tacksam för hjälp :)
Som rubriken lyder...
Tacksam för hjälp :)
Puffar...
vad har du tänkt att sömmerskan ska göra?
Jag vet ingen sömmerska i Gävle faktiskt..
Jag bor i Sandviken och har en del erfarenhet av sömnad då jag gått hantverksprogrammet mode och kläder på gymnasiet och sydde hela dagarna då.
Så jag kanske kan hjälpa dig om du inte hittar någon sömmerska?
Min klänning är för stor runt bysten så man skulle behöva ta in den lite och ev. lägga upp den lite för den är lite för lång...
Ingen av dom här som duger?
http://www.lokaldelen.se/foretag/G%C3%A4vleborgs+L%C3%A4n/q_Syatelj%C3%A9er,+S%C3%B6mmerskor/1/
Det är inte så många av dem som finns i Gävle och någon har jag försökt att nå men inte lyckats :(
Ok trist :S
Vet en bra i Borlänge, men det hjälper kanske inte, det är ju en bit att åka
Det kan hjälpa faktiskt om jag får hennes uppgifter. Vi ska gifta oss i Gagnef och jag har syskon i Borlänge så jag är där ganska ofta.
Åh vad irriterande...
Jag kan inte hitta telefonnr dit.
Vi använde dom alltid för att ändra arbetskläder som inte funkade.
En kollega sydde om sin brudklänning där också.
Jag vet adressen.
Dom ligger på baksidan (och i det här fallet är baksidan ut mot vägen) av Bygatan 26B, dom har egen ingång, man går liksom ner i källaren.
Om du vet vart Burger King och MAX ligger i Borlänge så kan man beskriva det så här:
Om du står vid MAX och åker rakt igenom rondellen (Mot Burger King) men inte svänger vänster in mot BK, så är du på bygatan.
Första hyreshuset på vänster sida har en källartrapp på utsidan (eller två tror jag till och med, men det är den första om man kommer från det här hållet). Där är det om dom inte har flyttat eller konkat.
Kanske något av dina syskon kan svänga förbi och kolla?
Jag har en bekant som gick någon typ av design/sömnadsutbildning i Gävle, där borde ju någon kunna hjälpa dig? Om du lyckas räkna ut vad det var för utbilning, känner inte tjejen tillräckligt bra för att fråga själv. Men ett tips i alla fall.
Tack för tips allihopa :)
Chicita - Sambon har bott länge i Borlänge så han hittar i alla fall :)