• M040812J

Riktiga blommor på tårtan?

Visst kan man dekorera tårtan med äkta blommor? Vilka i så fall? Jag vill ju helst inte förgifta gästerna.
    Någon med bilder på en tårta med äkta blommor på? 

• Svar på tråden Riktiga blommor på tårtan?
  • m2012
    M040812J skrev 2012-04-25 20:50:46 följande:
    Visst kan man dekorera tårtan med äkta blommor? Vilka i så fall? Jag vill ju helst inte förgifta gästerna.
    Någon med bilder på en tårta med äkta blommor på? 
    Vår tårtmakare avråde oss vänligt men bestämt  eftersom i princip alla blommor är besprutade.
    Hon ringde till och med en florist när vi satt där och frågade vad de trodde och de avrådde också. Däremot kan man beställa konserverade/torkade blommor där de på något vis har fått bort besprutningen :)
    Hon som gör vår tårta var även irriterad över att det florerar så mycket blider på tårtor med äkta blommor på eftersom det inte är så bra.
    Men jag antar att om man har blommor i trädgården så borde man kunna ta dem, om man inte besprutar dem så klart :)
  • viqueur

oj vilken tur att man kikade in är! de som ska fixa maten (restaurang till o med!) tyckte att vi skulle ha riktigt blommor. jag var lite skeptisk men blev övertalad. antaligen för att de ville ha mindre jobb med tårtan... ska sjuttonimig ringa o ändra det!

• Jeaneettes
    viqueur skrev 2012-04-25 21:37:12 följande:
    oj vilken tur att man kikade in är! de som ska fixa maten (restaurang till o med!) tyckte att vi skulle ha riktigt blommor. jag var lite skeptisk men blev övertalad. antaligen för att de ville ha mindre jobb med tårtan... ska sjuttonimig ringa o ändra det!

Jag kommer ha riktiga blommor på tårtan då jag tycker det är mycket vackare.

• M040812J

Besprutade? Jaså. Ok. Är det riktigt giftigt besprutat eller är det som att få i sig lite e-ämnen? Var på skalan ligger "giftigheten" om man säger så? 

• m2012
    M040812J skrev 2012-04-25 21:45:09 följande:
    Besprutade? Jaså. Ok. Är det riktigt giftigt besprutat eller är det som att få i sig lite e-ämnen? Var på skalan ligger "giftigheten" om man säger så? 
    Kolla med floristen :) det är nog allra enklast. Detta var ju vad min tårtmakare och florist sa :D Finns säkert florister som kan få hem obesprutade blommor.
    Besprutningen är ju för att hålla undan ohyra så det är ju ett gift.
  • M040812J
    m2012 skrev 2012-04-25 21:49:11 följande:
    Kolla med floristen :) det är nog allra enklast. Detta var ju vad min tårtmakare och florist sa :D Finns säkert florister som kan få hem obesprutade blommor.
    Besprutningen är ju för att hålla undan ohyra så det är ju ett gift.
    Jo, jag vill ju inte råka döda någon! Hehe. Ska kolla med min florist! Tack för svaren!
Svar på tråden Riktiga blommor på tårtan?