• Fannyterez

Program för Borgerlig Vigsel

Hej! 
    Vi tänkte gifta oss på Gunnebo Slott nästa sommar. Borgerligt då. Men hur ska programmet se ut? Vad säger man, har man nån dikt med eller är det vigselförättaren som håller i allt sånt? Vill ha en personlig vigsel där jag gärna vill säga några ord till min blivande men vet inte vad och hur. Hjälp?!  

• Svar på tråden Program för Borgerlig Vigsel
  • nuså

Den borgerliga vigselakten är väldigt kort eftersom det bara är själva frågan om man tar den andre till make/maka och så svar då. Sen får man utforma vigseln som man vill utöver det formella.
    Vi ska ha ett enkelt trädgårdsbröllop i sommar och vår vigsel ser ut så här:
    Vi går ner till vigselplatsen till musik 
    Vår vigselförrättare håller ett kortare tal
    Vi säger ja
    Kyss och musik kommer igång
    Sen blir det brudskål på en gång.
    Så väldigt kort och enkelt. Men diskutera med din blivande vad ni vill göra och sen med vigselförrättaren så blir det nog bra =) 

• snowstars

Finns några trådar om borgerliga bröllop. En som jag direkt kommer på vad den heter är denna, i den finns det nog lite tips om man bläddrar några sidor och läser:

www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030.html

Har för mig att det finns en till men sökfunktionen här är ju inte direkt optimal. Du kan prova söka lite, för jag vet att det finns trådar med massa förslag :)

Svar på tråden Program för Borgerlig Vigsel