• Siggiesmum

Fina kärlekssånger av Winnerbäck?

Är det någon som kan hjälpa mig? Skulle vilja ha en sång framförd till min blivande man under bröllopet som en överraskning. Han gillar Lars Winnerbäck, men jag är inte alltför bekant med hans låtar. Vet ni av någon som skulle passa detta tillfälle? Tänkte alltså inte sjunga den själv :)..

• Svar på tråden Fina kärlekssånger av Winnerbäck?
  • Jalma

"För dig" är väldigt fin. Den finns med på hans liveskiva.

• Daludd

Min älskling har ett hjärta av snö

• K och M

"För dig" ska vi ha på vårt bröllop. Skrattande

• 101112

Älskar sången "Om du lämnade mig nu" men min m2b tycker den är negativ och sorglig jag tycker det är en omvänd kärleksförklaringGlad

• Siggiesmum

Tack för alla tips! Läste lite igenom hans låttexter och för dig känns bäst på nåt sätt. Om du lämnar mig nu är vacker, men lite för sorgsen. Kanske funkar som Tryckare senare på kvällen!

• CarolineJohan

Vi ska gå in till "Lycklig och förvånad" framförd av trubadur och ut till "Jag vill gå hem med dig" av samma trubadur. Har hållt på i ett år nu för att hitta de bästa låtarna för oss. Vi älskar Winnerbäck båda två och alla hans låtar är liksom "våra" låtar så vi var bara tvugna att ha med Winnerbäck, men kruxet är ju att alla låtar är ganska nedstämda och opassande för bröllop, men såhär fick det bli! Sätter man sin egen touch på "Jag vill gå hem med dig" så tror jag att det kan bli skitbra!

Lycka till!

• arioso

Åh, jag har tänkt starta just en sån här tråd Winnerbäck är min stora favorit, men som sagt, mycket är ganska nedstämt.

Förutom låtarna som nämnts ovan tycker jag att följande låtar kan passa:
    -  Åt samma håll
    -  Strimmor
    -  Du min vän i livet
    -  Hon kommer från främmande vidder

Hur väl de passar beror lite på hur man tolkar texterna såklart.

• hedvig

Winnerbäck är svårt för det kärleksfulla har alltid en sorglig underton och det sorliga, lite bittra har alltid ett fint budskap.

Jag gillar; Kom änglar, Om du lämnade mig nu och För dig

Svar på tråden Fina kärlekssånger av Winnerbäck?