• Anonym (undrar)

Finns det något man kan ta?

Efter mina beräkningar så kommer jag ha mens på bröllopsdagen =( känns inte så jätte frächt att ha de då mitt i sommarn oxå.... Finns det något som man kan göra för att skjuta upp den? Äter varken p-piller eller något annat preventinmedel nu.( Min kropp fungerar ej som jag vill när jag tar de)

• Svar på tråden Finns det något man kan ta?
  • ema

Det ska finnas ett slags piller som skjuter upp mensen som inte är p-piller. Jag tror att det måste skrivas ut på recept. Fråga på din vårdcentral. 

• FelizLane

Kommer inte ihåg namnet just nu, men det finns receptfritt på apoteket som gör att mensen minskar drastiskt. Speciellt om man inte har så mycket från början. Jag tar det i början av min mens för jag blöder sååååå mycket. För mig blir det mycket mer lätt hanterligt. Kanske kan vara nått bara denna gång? :)

• queenemma

Min syster använde cyklo f för att minska och verkar funka bra då hon har använt det i ex antal år :)

• Chicita

Din läkare kan skriva ut gulkroppshormon.
    Det skjuter upp mensen till du slutar ta tabletterna. Man börjar ta dom 3 dagar före förväntad mens och mensen kommer när man slutar äta dom.
    Jag har fått såna nu inför resan eftersom jag skulle få mensen precis i samma veva.
    Men min förra mens var så försenad att det inte är säkert att jag behöver ta tabletterna nu...

Man kan tydligen få humörsvängningar och sånt av dom dock så var beredd på det 

• Stjerna

I värsta fall finns menskopp. Kan sitta inne hela dagen så man slipper hålla på att greja med sånt i sin vita klänning. Hoppas du hittar något som fungerar!

• Anonym

Läkemedlet heter Primolut-Nor och du börjar ta den 3 dagar innan förväntad mens och tabletten får tas i högst 14 dagar. Det man ska tänka på är att den måste tas vid precis samma tidpunkt varje dag annars kan mensen ändå börja. När du slutar med tabletten tar det 2-3 dagar innan mensen kommer igång igen.

Svar på tråden Finns det något man kan ta?