Butiker med klänningar nedanför knäet?
Hej alla andra i planeringstagen!
På vårt bröllop om fyra veckor ska vi ha klädkod kavaj och ett ganska rustikt och enkelt tema. Jag ska ha två tärnor, mina två bästa vänner sedan många, många år tillbaka, och har sagt till dem att de får själva hitta klänningar som de trivs bra i. Om det är en lånad klänning, en nyinköpt på H&M eller dyra designerbutiken, eller en från deras garderob spelar absolut ingen roll. Inte heller färg eller modell bryr jag mig om. Det enda jag bett om är att det ska passa till klädkoden = en klänning som går nedanför knäet.
Nu verkar det vara väldigt svårt att hitta det ute i butikerna. Den ena tärnan har lånat en klänning från en kompis, men den andra tärnan hittar ingenting. Jag har skickat mängder med länkar till klänningar i alla möjliga modeller, färger och stilar från Haléns, Ellos och Etsy. Men hon vill inte köpa från internet, och då är det svårare för mig att kunna tipsa.
Så nu behöver jag er hjälp!
I vilka butiker, helst i Göteborg där tärnan bor, har ni sett klänningar som går nedanför knäet men inte är fotlånga?