studs skrev 2012-05-01 10:18:51 följande:
Hej Linda!
Du har ju anknytning till Rom så det låter förståligt att ni väljer omgivningarna runt Rom då ni även kan få råd och tips från personer ni känner på plats.
Du undrar om jag har några generella tips angående bröllop, och mina råd är
1) Se till att ni har gått om tidsmarginaler på bröllopsdagen, det mesta tar längre tid än man tror
2) Se till att ni har hjälp med att fixa det som måste fixas på bröllopsdagen, ni skall inte behöva tänka på att saker måste ordnas denna dag, det får andra göra.
3) Nu vet jag inte när på året ni skall gifta er, men skulle det vara under den varma perioden så försök att välja bröllopskläder därefter, inte frack, svart kostym med väst, jätte stor bröllopsklänning osv osv för ni kommer troligtvis att bli oerhört varma speciellt om ni skall ha en fotograf som vill fotografera er på en massa olika ställen runt om i bröllopstrakten
4) Se till att ni får gott om sömn natten innan bröllopet så att ni är ordentligt utsövda för det kommer att bli en lång dag (som går alldeles för fort)
5) Njut utav ERAN dag, låt inget få er ur balans, blev inte tårtan så som ni hade tänkt er så är inte detta hela världen eller om nått annat inte blev precis som ni hade tänkt er
6) Det är bättre med ett par sköna skor än dom där skitsnygga Louboutin skorna som skaver som attan.
Lycka till//J
3) Jag har funderat på det där med klädsel, för vi vill ju gifta oss på sommaren ev sensommaren för att slippa den värsta hettan. O jag vill inte ha någon överfluffig klänning men jag vet inte hur min m2b skulle klä sig..? Han är ju ganska varm utav sig ändå så han vill ju inte ha för mycket på sig men samtigit vill man ju inte att han ska ha shorts.. Några idéer där?
Milla, hur gör ni? Har ni valt ut era kläder redan?
5) Jag ska verkligen försöka att inte bli en Bridzilla! Och speciellt om det blir ett bröllop i Italien, då är det ju ännu svårare att styra över och då känner jag att vi kommer inte t.ex. dekorera borden vid middagen på samma sätt som vi kanske hade gjort om vi gift oss hemma osv..
6) Haha, skomisstaget gjorde jag på min bal, hade 10 cm klack o blåsor under hela foten vid kvällens slut! Aj.