Äntligen bröllop, men vilken VF ska vi välja? Härnösand
Jag och min sambo ska efter drygt 12 år tillsammans äntligen göra slag i saken . Egentligen vill vi ha ett stort bröllop, men min sambo är just nu för sjuk för att orka med det. Han ska transplanteras under hösten, och det känns läskigt eftersom han är mycket sjukare nu än när han fick en ny njure för tio år sedan. Under dessa 10 år har vi hunnit få två barn och köpt hus, och därför känns det verkligen på tiden att gifta sig nu. Juridiskt är det bättre att vara gifta, om något skulle hända... Därför tänker vi gifta oss borgerligt i juli. Planen är att vi ska åka upp till Härnösand eftersom det var där vi träffades. Vi kommer klä upp oss, gifta oss i rådhuset, bo i en fin svit på Stadshotellet och äta en god middag. Det kommer bara vara jag och min sambo, och det känns faktiskt riktigt bra att få lyxa till det alldeles själva och bara ha det mysigt. Tre dagar utan dialys, bara det är en fest i sig. Vi har inte uppe i Härnösans tillsammans sedan vi flyttade därifrån 2011. Det blir verkligen vår alldeles egna, mysiga, fantastiska helg. Jag längtar! Nu klurar vi bara på vilken vigselförättare vi ska välja. Det finns fem stycken på Härnösands kommuns hemsida, men vilken ska vi fråga? Vi vill ju ha den bästa ! Är det någon härnösandsbo som har något tips? Nästa sommar kommer vi ha ytterligare ett bröllop, eller snarare förnya våra löften. Då ska vi ha det bröllop, med familj och vänner, som vi drömt om. Det första bröllopet kommer absolut bli fint och minnesvärt, men det andra kommer bli en nystart då vi lämnar ett makalöst jobbigt år efter oss och bara blickar framåt.