• CoG

Kallor

Vad kostar kallor och är det en blomma man lätt får tag på om sommaren?

Jag tänkte binda min egen bukett men har aldrig tänkt om om blombutikerna där jag bor har kallor hemma bland snittblommorna.

• Svar på tråden Kallor
  • JennyO

Kallor finns att beställa året runt, bör finnas hos alla blombutiker annars kan de beställa in.

Jag köpte massor av kallor till min systers bröllop förra året, tror vi tog 50 st och betalade 700 kr

• K och M

Jag hade bestämt mig för kallor till mitt bröllop i sommar, floristen sa att de ej kunde ge mig någon prisuppgift förrän veckan innan då kallorna varierar väldigt mycket i pris beroende på tillgång etc. Dessutom fanns inte kallorna i den färgen jag hade tänkt mig så jag fick tänka om.

• AnnL

Jag har beställt stora kallor och snittpriset kring mitt bröllop ligger på ca 120:-/st men det kan variera.

• Lillis82

Jag fick ett pris på ca 20-25 medelstora kallor till brudbukett samt 5-10st till tärnbuketterna (3 st) samt 4 corsager för ca 1000kr. det kunde variera +-200kr trodde floristen. Då binder de dem och allt.. tycker det va helt ok. Vi gifter oss i augusti

• ElinFalk85

jag hade mörklila och mörkrosa kallor i bukett nu på valborg när jag gifte mig och det kostade 1000kr min bukett.
    vill du ha den billigare kan du alltid köpa kallor separat och binda den själv.

• sabz

När jag beställde min bukett i Huddinge så fick jag ett pris på 650:- för min bukett.
    Jag ska ha en bukett med 6-7 stora kallor och de kostar  runt 75-80kr sa hon.
    Min tärna ska ha 7 stycken små och de kostar runt 45-50kr/styck så hennes bukett kostar 400:-

Ett bra pris :)

• CoG

Okej!

Jag ska nog också ha 6-7 st i min bukett som jag ordnar själv.
    men sen behöver jag nog lite mer för att ha till dukningen.
    Jag får gå in i butikerna här i min stad och kolla priser, det verkar vara lite olika.

• Tuttan80

min brudbukett med kallor... älskade den=)

500kr kostade min

• CoG
    Tuttan80 skrev 2012-05-12 10:13:20 följande:

min brudbukett med kallor... älskade den=)

500kr kostade min

Jättefin bukett!
  • tjallamallan

Tuttan80:
    Verkligen supervacker bukett.
    Har också bestämt mej för att ha vita kallor i min bukett. De tillsammans med några röda rosor tror jag blir toppen.

• Tezzisen

Min kära mamma har fått en bild på min brudbukett så nu har hon vart runt på olika ställen och kollat pris och beställt den...hon bor i den stad som vi gifter oss i och vi bor 150mil bort så hon tog på sig denna uppgift... Hur som helst är det endast (små) kallor i buketten och de är bundna med vitt sidenband och har pärlor längst ner i stjälkarna...har fått prisuppgifter från 750kr till 1700kr för exakt samma bukett så ett tips är ju att kolla några olika ställen....blev iaf stället där priset landade på 750kr =)

• CoG
    Tezzisen skrev 2012-05-12 14:51:15 följande:
    Min kära mamma har fått en bild på min brudbukett så nu har hon vart runt på olika ställen och kollat pris och beställt den...hon bor i den stad som vi gifter oss i och vi bor 150mil bort så hon tog på sig denna uppgift... Hur som helst är det endast (små) kallor i buketten och de är bundna med vitt sidenband och har pärlor längst ner i stjälkarna...har fått prisuppgifter från 750kr till 1700kr för exakt samma bukett så ett tips är ju att kolla några olika ställen....blev iaf stället där priset landade på 750kr =)
    Jag kommer att binda min själv så jag behöver bara hitta ett ställe som har dom oavsett pris.
    Det behövs inte så många.
    Men har dom bra pris kan jag köpte lite att ha till dekoration också.

Men som du säger så är det ju värt att kolla runt bland de butiker som finns.
Svar på tråden Kallor