• Lotta85

Hovs Hallar. Någon här som varit/haft bröllop där?

Hej! Vi planerar att gifta oss i Hovs Kyrka (mellan Torekov och Båstad) nästa sommar, 2013. Festen tänkte vi boka på Hovs Hallar. Har varit där flera gånger och den är verkligen finast av alla vi har sett runtomkring! Är det någon här som har varit på bröllop där eller haft sitt bröllop på Hovs Hallar? Har en del funderingar.. Hoppas det finns någon där ute!

• Svar på tråden Hovs Hallar. Någon här som varit/haft bröllop där?
  • Linsan

Jag har varit på bröllop där och det var helt fantastiskt i solnedgången Skrattande Vet inte så mycket om det men det som jag upplevde var enbart positivt!

• Lotta85

Tack för svar! Hur många var det på festen? Hur gjorde de med drycken efter middagen? Fick man betala själv eller var det öppen bar?

• Vensku

Vi gifter oss där den 26/5 . Helt underbar plats & så här långt har vi bara goda erfarenheter!

• Linsan

Det var fem år sedan men det var ett i mina ögon sett stort bröllop, ca 80-100 personer. Jag vill minnas att det var öppen bar men är lite osäker... Ledsen att jag inte är till mer hjälp!

• Vensku

Ni väljer själva om ni vill ha öppen bar eller låta gästerna betala. Vi kommer att bjuda på första drinken efter middagen & det löser vi genom att dela ut drinkbiljetter. Skicka ett PM till mig med dina frågor så ska jag försöka hjälpa dig!

• Tokig

Vi skulle egentligen haft vårt bröllop där i höst. Var där flera gånger och träffade dom, skulle precis skriva avtal när vi av en slump hittade ett annat ställe som det blev.

Har massor av tips på vad som går att förhandla om.

Skicka ett PM så kan jag berätta vad du vill veta.

• Lotta85

Tack alla för svaren! Det hjälper!
    Vensku- jag har skickat ett pm till dig!
    Tokig- mailar dig nu, tack för att du vill hjälpa! 

• BaraKlara

Vi funderade, precis som Tokig ,på Hovs Hallar. Var till och med där ute på besök. Jättefin utsikt! Min mans föräldrar har stort sommarhus i Torekov och tillslut föll valet på Fribergs festlokal, eftersom det ar närmre. Den drivs av G Swensons Krog, och det var dem som stod för cateringen. Inte så bra hemsida: http://www.fribergstorekov.se/ men riktigt fin lokal i en gammal lada. Vi fick ta med oss alkoholen själva, vilket drog ner priset mycket. Vi var 120 gäster och det fanns gott om plats, trevlig lounge del och vi satte upp tält utanför där vi minglade. Här är förresten G Swensons sida, något bättre: http://www.swensons.se/

• Elin87

BaraKlara!

Vi har tittat lite på G. swensons festlokal, hade gärna kommit i kontakt med dig för att höra lite om era upplevelser av att ha festen där! Skriv gärna ett meddelande till mig om du ser detta :)

• September2014

BaraKlara & Elin87! Ser att det är ett tag sen ni skrev era inlägg men vad fick ni för intryck av fribergs/Stensons? Vi planerar själva bröllop i sept nästa år och det är en utav miljöerna som jag verkligen fastnat för! Skyller verkligen uppskatta er input!

Svar på tråden Hovs Hallar. Någon här som varit/haft bröllop där?