• Lilllan

Make up och håruppsättning. Behöver hjälp!

Jag vill så hemskt gärna att jag samt mina 3 tärnor, mamma + min svärmor ska få en hår uppsättning samt make up.

Vad brukar detta kosta? per person eller kan man få något slags grupp pris? vågar man fråga en sådan sak 
    om man kan få ett bättre pris menar vi är ju ändå 6personer.

Och vart hittar man make up, trodde alla frisör salonger gjorde sådant men tydligen inte. Behöver verkligen er hjälp att lista ut alla mina frågor =)

Tack på förhand ! 

• Svar på tråden Make up och håruppsättning. Behöver hjälp!
  • aniara

Jag har bokat min sminkning på Kicks i närmaste stad, för det var det enda jag kunde hitta. Där skulle brudsminkning + konsultation ett par dagar innan kosta 650 kr. Normalpris för en håruppsättning till fest tror jag ligger runt 1000-1500 kr men kan nog variera väldigt. Min bruduppsättning kostar 2400 kr enligt min frisörs prislista.

• Lilllan

Bra tips men kul och komma in 6 pers till kicks haha hittade en frisör som tog 550kr/tim är det dyrt? hur lång tid tar det att göra brud uppsättningen?

• Amanda547

jag fick kontakt med en kvinna som ville göra smink och hår på mig och min tärna för 5500:- höll på o tappa hakan.. Hittade en bekant till en vän som gör oss båda för 1000:-

hitta nån bekant eller vän eller släkting till en vän blir alltid billigare så! Jag la ut en annons i lokaltidningen.. vars i landet befinner du dig? 

• Lilllan
    Amanda547 skrev 2012-05-04 22:04:39 följande:
    jag fick kontakt med en kvinna som ville göra smink och hår på mig och min tärna för 5500:- höll på o tappa hakan.. Hittade en bekant till en vän som gör oss båda för 1000:-

hitta nån bekant eller vän eller släkting till en vän blir alltid billigare så! Jag la ut en annons i lokaltidningen.. vars i landet befinner du dig? 
    Jag befinner min i stockholm, sollentuna närmre bestämt. Jasg har i släkten men när jag frågade så kändes det som dom trodde att dom blev bjudna bara för den sakens skull, även fast jag gjorde detta klart. Erbjöd även en peng för det. 

Men jätte bra tips ang lokal annons. Vart befinner du dig, kasnke kan använda din bekant=) (är dock ett år kvar :P) 
  • Lilllan
    Makda skrev 2012-05-05 09:48:59 följande:
    Hej Lillan!

Jag jobbar på en studio på Stureplan i Sthlm. Vi har en heldel olika paketlösningar där vi sminkar och gör hår uppsättningar.
    Vi erbjuder också fotografering i våra fina lokaler när ni är bröllopssnygga.
    Hör gärna av dig till mig så kan du berätta vad du exakt behöver. 
    Är lite nyfiken på kostnaden :)?
  • viralina

jag har en vännina som jobbar mycket med brud och bal,hon är utbildad hon åker runt om i landet mot en liten reseersättning,vid intresse skriv till.

Svar på tråden Make up och håruppsättning. Behöver hjälp!