• hedvig

Klänning till brudtärnorna, HJÄLP!!!!

Förutom klädkoden beror det ju på tärnornas kroppsform och stil. Passar de i den typen av klänning? Känner de sig bekväma i den typen av klänning? Är det deras stil?

• hedvig

Har ni en lägre klädkod tycker jag absolut det funkar! Heder till dig att du vill ha snygga tärnor bredvid dig ha en tunn sjal över axlarna i kyrkan bara kanske?

• hedvig

"Raffiga" var väl att ta i? (För övrigt ett ord jag trodde dog ut på 90-talet)

• hedvig
    FrökenCitron skrev 2012-05-09 15:13:34 följande:

Våra tärnor som båda är långa och blonda ska ha denna på sig. En sömerska ska ska sy till skärp i "siden" som kommer att knytas i midjan, samma "siden-tyg"ska bestmannen ha som slips som sömerskan syr upp. 

Det bästa av allt är priset!! (Vilket ingen kommer att få reda på..) 
    95 kronor här Glad

Vad tycker ni??
    Brud anno 2013
    Ser lite "billig" ut och med det menar jag att den ser hemmasydd ut, fållen är hemsk och tyget ser ut som ett fodertyg. Om klädkoden är Mörk kostym är inte axelbandslöst brukligt heller... Men det är bara min lilla åsikt Hade nog lagt till några kronor för bättre tyg för färgen är fin!
  • hedvig
    FrökenCitron skrev 2012-05-10 07:07:46 följande:
    Tack nagu! Glad Ser fram emot dina bilder! Önskar er en fantastisk bröllopsdag! 

Hoppas på lite respons på "min" klänning! 
    Brud anno 2013
    Det har du fått
Svar på tråden Klänning till brudtärnorna, HJÄLP!!!!